شناسهٔ خبر: 23144067 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی در یاسوج:

تکمیل پروژه محور پاتاوه – دهدشت ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد/ بهره‌برداری از محور تا پایان سال ۹۷

خبرگزاری شبستان: معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره برداری محور پاتاوه – دهدشت تا پایان سال ۹۷ خبر داد و گفت: تکمیل این پروژه به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، خیرالله خادمی، معاون توسعه و ساخت راه های کشور، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس و جمعی از مسئولان امروز ( 29 آذر ) از محور پاتاوه به دهدشت بازدید کردند.

 

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حاشیه بازدید از محور پاتاوه – دهدشت، اظهار داشت: این محور یکی از محورهای مهمی است که به عنوان مسیر جدیدی به مبادی جنوب غرب و غرب کشور بوده و می تواند بنادر جنوبی کشور را به مرکز کشور وصل کند.

 

خادمی اظهار داشت: این محور بخشی از کریدور شمال به جنوب و در قسمت مرکزی کشور واقع شده که از اصفهان به سمت شهرضا، از شهرضا به سه راهی پاتاوه به سمت دهدشت و بهبهان  و به بندر امام طراحی شده است.

 

وی عنوان کرد: خوشبختانه قسمت اعظم محور به اجرا رفته و الان زیر ترافیک است، ولی اکثر کارکرد این محور در حال حاضر به صورت منطقه‌ای  استفاده می شود.

 

معاون توسعه و ساخت راه های کشور ادامه داد: محدوده ای که اکنون بازدید شده، به طول 127 کیلومتر و در  حدفاصل سه راهی پاتاوه تا دهدشت قرار دارد که از این میزان، حدود 90 کیلومتر زیر ترافیک رفته و عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده است.

 

وی ضمن اظهار امیدواری به این که، مردم این استان از محور یاد شده با ایمنی بالا استفاده کنند، اظهار داشت: حدود 40 کیلومتر از این محور باقی مانده که با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تعدد تونل و ابنیه آن، اتمام این محدوده نیازمند 150 میلیارد تومان اعتبار است.

 

خادمی پیشرفت فیزیکی این پروژه را 70 درصد اعلام کرد و گفت: امیدواریم در یک برنامه زمان بندی مناسبی بتوان تا پایان سال 97 عملیات اجرایی این 40 کیلومتر را نیز به پایان برسانیم.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که، حدود هفت دستگاه تونل در این محدوده وجود دارد، افزود: طول هر یک از تونل های در دست احداث، حدود پنج کیلومتر است و در گذشته پنج تونل نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

وی با بیان این که این تونل ها در قطعه 1 و 2 این محور هر کدام به طول ۲.۵ کیلومتر در اردیبهشت ماه 96 به بهره برداری رسید، عنوان کرد: در مجموع این محور، ۱۲۷ کیلومتری دارای بیش از  ۹ کیلومتر تونل است که امیدواریم با اتمام این تونل ها و پل های بزرگی که در این مسیر هستند، حداکثر تا سال آینده بهره برداری از این محور را آغاز کنیم.

 

خادمی در خصوص وضعیت آزاد راه استان هم، گفت: معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به صورت جد این موضوع را پیگیری می کند که مسیر آزاد راه جدید اصفهان – شیراز که در نزدیکی حوزه استان عبور می کند را مورد بررسی قرار دهیم.

 

معاون توسعه و ساخت راه های کشور ابراز داشت: فاصله یاسوج تا این آزاد راه در نزدیک ‌ترین حالت حدود 40 کیلومتر است که اگر بتوانیم این را به صورت آزاد راه یا بزرگ ‌راه مناسبی در بیاوریم، اتصال محور آزاد راه سراسری به شهر یاسوج برقرار و مردم یاسوج به راحتی دسترسی بهتری به این مسیر داشته باشند.

 

وی عنوان کرد: در تلاش هستیم که این تردد به صورت آزاد راهی باشد و در صورت عدم تحقق، سعی می شود به روش های دیگری این تردد را ایجاد کنیم تا مردم به آزاد راه بزرگی که در دست احداث است، به راحتی  دسترسی پیدا کنند.

نظر شما