شناسهٔ خبر: 23130874 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دومین نشست ترویج «ایثار اجتماعی» در کشور برگزار شد

دومین نشست ترویج «ایثار اجتماعی» در فضای عمومی کشور با حضور مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های بنیاد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اسلام کریمی مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در این نشست با اشاره به دستور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهیدی مبنی بر اختصاص یک روز از هفته شهید در سال جاری به موضوع ایثار اجتماعی گفت: باید با بسیج تمام توانمندی‌های نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و همچنین ظرفیت‌های درون و برون‌سازمانی به نحو شایسته در توسعه و ترویج موضوع ایثار اجتماعی در جامعه اقدام کنیم.
وی افزود: موضوع ایثار اجتماعی برگرفته از همان فرهنگ غنی ایثار و شهادت به‌عنوان یک فرهنگ متعالی در جامعه ایران اسلامی است که با برنامه‌ریزی درست به‌صورت یک حرکت ملی تجلی می‌یابد.
حجت‌الاسلام سید احمد ابطحی مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نیز دعوت از اردوهای جهادی و تولید محتوای مطلوب را مورد تأکید قرار داد و برگزاری مراسم ایثار اجتماعی با محوریت شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فعالیت‌های اجرایی دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر را متذکر شد.
وی همچنین پیشنهاد نام‌گذاری یک روز در هفته شهید با موضوع «ایثار اجتماعی» و با نام «شهدا، فداکاری و ایثار اجتماعی» را مطرح کرد.
محمدرضا سروش رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز تجلیل از شاخص‌های ایثار اجتماعی در کشور و مردمی بودن موضوع ایثار اجتماعی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌ها را مورد تأکید قرار داد.
انتهای پیام

نظر شما