شناسهٔ خبر: 23127065 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

سامانه پاسخگويي بيمه مرکزي راه اندازي شد

تهران (پانا) - صبح امروز، فعاليت سامانه پاسخگويي بيمه مرکزي با تماس رئيس کل بيمه مرکزي با شماره 4 رقمي 2342 اين مرکز، کليد خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بیمه مرکزی ،عبدالناصرهمتي در اين مراسم هدف از راه اندازي اين سامانه را حمايت از حقوق بيمه گذاران و بيمه شدگان و در راستاي اجراي "حقوق شهروندي در نظام اداري" دانست و گفت: بيمه مرکزي در کنار وظايف نظارتي خود، همواره به دنبال بهره گيري از بستر هاي الکترونيکي نوين براي بهبود روند پاسخگويي ارائه خدمات و رسيدگي به شکايات بيمه گذاران بوده است و به همين منظور امروز شماره 4 رقمي 2342 تحت عنوان سامانه پاسخگويي بيمه مرکزي راه اندازي شد.
رئيس کل بيمه مرکزي افزود: سال گذشته از سوي شبکه فروش صنعت بيمه، بيش از 56 ميليون فقره بيمه نامه صادر شده و بيش از 35 ميليون فقره خسارت از سوي شرکت هاي بيمه پرداخت شده و اين آمار بيانگر بزرگتر شدن خانواده صنعت بيمه است. لذا با افزايش روزانه بيمه گذاران و بيمه شدگان و متعاقبا پاسخگويي به سوالات و شکايات آنها نياز به يک سامانه جامع تر از تلفن گويا داشت تا بتوانيم با ارائه خدمات بهتر و سريع تر ضمن رعايت حقوق شهروندي آنها و بهبود مستمر نظام ارائه خدمت، تنوع بخشي به کانال هاي ارتباطي و افزايش رضايتمندي مردم، گامي موثر در گسترش فرهنگ بيمه و آگاهي مردم از خدمات بيمه برداريم.
همتي، صف انتظار هوشمند، نظرسنجي از تماس گيرنده،صندوق صوتي، پرسش و پاسخ با اعلام کدرهگيري را از ويژگي هاي مهم اين سامانه دانست و گفت: اميدوارم اين سامانه نيز در کنار ساير بسترهاي الکترونيکي بيمه مرکزي همچون سامانه رسيدگي به شکايات بيمه گذاران، سنهاب، شکايت نمايندگان از شرکت هاي بيمه و استعلام بيمه نامه بتواند از دغدغه هاي بيمه اي مردم بکاهد.