شناسهٔ خبر: 23115633 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

خانواده‌های شهدا و ایثارگران سرمایه‌های معنوی ارزشمند جامعه هستند

به گزارش ایرنا عبدالرضا فرجیان روز سه شنبه در نشست هماهنگی و برنامه ریزی امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در اهواز افزود:امروز خدمت به

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا عبدالرضا فرجیان روز سه شنبه در نشست هماهنگی و برنامه ریزی امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در اهواز افزود:امروز خدمت به خانواده‌های ایثارگران توفیق الهی است و سربلند کسی است که این فرصت را مغتنم بداند و خدمت کند.
وی افزود: عزت، اقتدار و سربلندی نظام اسلامی ایران مرهون ایثارگری و رشادت‌های شهدا و رزمندگان بوده و مهم‌ترین وظیفه مسئولان، تکریم خانواده شهدا و ایثارگران است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان همچنین با تجلیل از پدران و مادران شهدا و ایثارگران بیان داشت: صبر و بردباری خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران ستودنی است و این امر یکی از شاخصه‌های نظام و عامل حفظ شان و جایگاه ایثارگران است.
فرجیان افزود: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و الگوسازی از ویژگی ها، شخصیت و سیره و زندگی آنان از رسالت های اصلی ما و از وظایف اصلی جامعه در قبال ایثار آنهاست.
وی با بیان اینکه خدمت به خانواده های شهدا و جانبازان افتخاری همیشگی برای خدمتگزاران در بنیاد شهید است بر رسیدگی به امور فرهنگی و علمی جامعه هدف بنیاد شهید خوزستان تاکید کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ، اهتمام به امور فرهنگی و درمانی خانواده های شهدا از وظایف مهم بنیاد شهید عنوان کرد و افزود: بخش مهمی از اعتبارات بنیاد شهید در بخش فرهنگی ودرمانی هزینه می شود که در سال آینده باید سهم این بخش به تناسب نیازهای جامعه هدف افزایش یابد.
فرجیان، مجموع کل ایثارگران، جانبازان، آزادگان و شهدا به همراه خانواده تحت تکفل آنها در استان خوزستان را حدود 200 هزار نفر عنوان کرد.
در این نشست که مدیران و کارشناسان فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان حضور داشتند اولویت های مهم بخش فرهنگی بنیاد شهید در سال 1397 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا 33هزار و 880 جانباز در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان پرونده دارند که معادل 6 درصد کل جانبازان کشور است.
استان خوزستان با تقدیم 15 هزار و 248 شهید ، پس از تهران، اصفهان، خراسان رضوی و فارس قرار دارد.
استان خوزستان خاکریز اول هشت سال دفاع مقدس بود به گونه ای که حدود دو سوم شهدای کشور در مناطق عملیاتی خوزستان به شهادت رسیدند.
/6002/6065
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار: کبری آقازری

نظر شما