شناسهٔ خبر: 23115339 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان ملل خواستار آغاز تحقیقات درباره علت شهادت جوان معلول فلسطینی توسط صهیونیست ها شد

تهران - ایرنا - کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه شنبه در واکنش به شهادت یک جوان معلول فلسطینی بر اثر اصابت گلوله مستقیم نظامیان رژیم صهیونیستی، خواستار آغاز تحقیقات جامع و مستقل در باره این حادثه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: 'این سازمان از دریافت خبر کشته شدن جوان فلسطینی در درگیری های روز جمعه، بسیار متعجب شده است و نگرانی عمیق خود را از موج جدید درگیری ها میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها اعلام می کند. این کمیساریا خواستار آغاز تحقیقات جامع و مستقل، تا اعلام نتیجه نهایی در این باره است.'
در بیانیه نهاد عالی حقوق بشری سازمان ملل متحد همچنین آمده است: بر اساس گزارش های ارسال شده به کمیساریای عالی حقوق بشر، ابراهیم ابوثریا بر اثر اصابت گلوله مستقیم نظامیان اسرائیل، کشته شده است. بر اساس گزارش ها، این قربانی در زمان کشته شدن به هیچ عنوان تهدیدی فوری تلقی نمی شده است و معلول جسمی بوده که کشتن او به هیچ عنوان قابل قبول نیست. سازمان ملل متحد قتل این جوان فلسطینی را اقدام تکان دهنده ای محسوب می کند.
به گزارش ایرنا، صدها جوان فلسطینی در روزهای گذشته در مرز نوار غزه علیه تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، تظاهرات و به سوی نظامیان این رژیم سنگ پرتاب کردند.
نظامیان اشغالگر نیز در مقابل، با استفاده از گلوله های واقعی، پلاستیکی و گاز اشک آور به معترضین حمله کردند. در این درگیری‌ها همچنین صدها نفر بر اثر استنشاق گاز اشک آورف دچار خفگی شده اند.
در جریان تظاهرات روز جمعه، ابراهیم ابو ثریا 29 ساله اهل غزه که به شغل شستن خودرو اشتغال داشت، با شلیک گلوله ای به پیشانی اش توسط دمکرات ترین ارتش دنیا!!! به شهادت رسید.
شهید ابو ثریا طی حملات هوایی سال 2008 اسرائیل به غزه، پاهای خود را از دست داده بود.
رژیم صهیونیستی در سال 1967 قدس را اشغال و آن را به عنوان «پایتخت ابدی» خود اعلام کرد، اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد و فلسطینیان، قدس را پایتخت کشور خود می دانند.
اروپام**9041**1486**مترجم: منوچهر جعفری**انتشاردهنده: محسن شریفی**

انتهای پیام /*

نظر شما