شناسهٔ خبر: 23113560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استان بوشهر پیشتاز در ساخت بزرگراه در کشور

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر در ساخت بزرگراه در کشور پیشتاز است و از 4 هزار و 300 کیلومتر جاده اصلی و فرعی آن 663 کیلومتر بزرگراه است.

صاحب‌خبر -

استان بوشهر پیشتاز در ساخت بزرگراه در کشوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، سیدمحمدحسن باستی در همایش هفته حمل و نقل و راهداری استان بوشهر با اشاره تلفات زیاد جاده‌ای در کشور بیان کرد: سازمان حمل و نقل و راهداری در این عرصه وظیفه سنگینی دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات جاده‌ای در کنار عوامل انسانی و کیفیت پایین خودرو از عوامل اصلی تصادفات است تصریح کرد: استان بوشهر در ساخت بزرگراه در کشور پیشتاز است و جاده‌های اصلی این استان در مناطق مختلف به بزرگراه تبدیل شده است.

معاون امور عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: از 4 هزار و 300 کیلومتر جاده در استان بوشهر 663 کیلومتر آن بزرگراه، 570 کیلومتر جاده اصلی و بقیه راه فرعی و روستایی است.

وی با بیان اینکه چهار خطه شدن جاده‌های استان بوشهر در حال تکمیل شدن است افزود: از مسیر 285 کیلومتری بوشهر به شیراز تنها 19 کیلومتر آن چهار خطه نیست که آن هم در آینده چهار خطه می‌شود.

وی ادامه داد: محور گناوه به دیلم  به طول 67 کیلومتر نیز به استثنای 4 کیلومتر آن به بزرگراه تبدیل شده و بقیه نیز به‌زودی چهارخطه می‌شود.

باستی با اشاره طرح‌های توسعه‌ای استان بوشهر در حوزه حمل و نقل اضافه کرد:  45 هزار هکتار از اراضی استان  برای توسعه حوزه حمل و نقل، امدادی، مجتمع بندری، بندر آزاد و ایستگاه راه‌آهن در نظر گرفته شده است.

وی ایجاد شهرک فرودگاهی بوشهر به وسعت 4 هزار و 500 هکتار را از برنامه‌های مهم در محدوده 45 هزار هکتاری عنوان کرد.

معاون استاندار بوشهر تصریح کرد: اجرای طرح چهار خطه مسیر صدرا به مجتمع بندری نگین بوشهر، ساخت شهرک حمل و نقل  و خروجی دوم بوشهر از دیگر طرح‌های  حوزه حمل و نقل جاده‌ای در استان بوشهر است.

نظر شما