شناسهٔ خبر: 23109923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آیت‌الله نعیم‌آبادی در دانشگاه فرهنگیان:

اگر حوزه و دانشگاه در ۸۰ سال گذشته کنار هم بودند تحول عظیمی رخ می‌داد

امام جمعه بندرعباس گفت: اگر حوزه و دانشگاه در ۸۰ سال گذشته کنار هم بودند، تحول عظیمی اتفاق می‌افتاد و بزرگانی مانند خواجه نصیرالدین پرورش یافته همین حوزه‌های علمیه بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حضرت آیت الله نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در جمع اساتید و کارکنان دانشگاه فرهنگیان گفت: اگر ما احکام اسلامی را عمل کنیم خیر دنیا و آخرت را می بینیم.

وی با ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه گفت: بنده هم مثل شما معلم هستم و وظیفه معلمی را در حوزه علمیه و زندان سابق رژیم پهلوی انجام می دهیم و شغل من و شما یکی است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تبریک روز وحدت حوزه و دانشگاه و هفته پژوهش بیان داشت:

ورزش باستانی متعلق به ایران قبل از اسلام است؛ اما اسلام نه تنها آن را حذف نکرد؛ بلکه به آن رنگ و بوی اسلامی داد و ضمن ورزش بدنی اشعار تربیتی توحیدی خوانده می شود و همپای پرورش جسم هم زمان معنویت هم تزریق می شود.

وی افزود: اگر ما نسبت به آن چه که از جاهای دیگر می آمد همین کار را می کردیم، امروز مشکلی نداشتیم. متاسفانه ما در حوزه جامعه شناسی و علوم انسانی نیامدیم این کار را انجام دهیم و به سئوالات مطرح در این حوزه پاسخ قرانی ندادیم و پاسخ شرقی و غربی دادیم.

آیت الله نعیم آبادی علت پیشرفت اقتصادی کشور چین را احترام به قانون مملکت خود، سخت کوشی و قناعت ذکر کرد.

امام جمعه بندرعباس گفت: اقتصاد مهم است؛ اما اصل نیست. آنچه مهمتر است فرهنگ است. اگر حوزه و دانشگاه در 80 سال گذشته کنار هم بودند چه تحول عظیمی اتفاق می افتاد و بزرگانی مانند خواجه نصیرالدین پرورش یافته همین حوزه های علمیه بودند.

ضیایی سرپرست امور پردیس های استان هرمزگان با تشکر از حضرت آیت الله نعیم آبادی و حاضرین با تبریک هفته پژوهش و روز وحدت حوزه و دانشگاه به ذکر فضایل آیت الله مفتح پرداخت.

وی هدف کلی دانشگاه و حوزه را یکسان دانست و افزود: هدف حوزه و دانشگاه تلاش برای تربیت انسان ها و تاثیرگذاری در جامعه است بنابراین با داشتن این هدف مشترک وحدت و هم افزایی حوزه و دانشگاه کاملا ضروری است.

در ابتدای این دیدار قاسمی، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان هرمزگان با تبریک روز وحدت حوزه و دانشگاه و خیر مقدم به آیت الله نعیم آبادی در خصوص جلسات هم اندیشی اساتید توضیحات ارائه کرد.

نظر شما