شناسهٔ خبر: 23106125 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

پژوهشگران برتر کانون پرورش فکری سمنان معرفی شدند

گروه فرهنگی: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: پنج اثر اقدام پژوهی مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان، برگزیده شناخته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، مهدی جمال، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان امروز 28 اذر از معرفی پنج اثر اقدام‌پژوهی هشت مربی مرکز فرهنگی‌هنری این استان همزمان با هفته‌ پژوهش خبر داد و افزود: اقدام‌پژوهی، فعالیتی است که منجر به تبدیل وضع موجود به وضع مطلوب‌تر می‌شود.

وی اقدام را محور اصلی در این نوع تحقیق عنوان کرد و گفت: در این پژوهش مشارکتی، مربی یا مربیان، اقدام خود را با هدف بهسازی امور و اثربخش کردن آنها در کار و فعالیت خود، مورد پژوهش قرار می‌دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، با بیان اینکه اقدام‌پژوهی با تحقیق دانشگاهی تفاوت دارد و هدفش پی بردن به روابط پدیده‌ها یا به اصطلاح متغیرها نیست؛ بلکه بررسی موضوع‌هایی است که فرد یا افراد در محیط کار و شغل خود با آن درگیر هستند و می‌خواهند از راه پژوهش آن را حل کرده یا کاهش دهند، تغییر در وضعیت موجود را هدف عمده در این تحقیق دانست.

جمال ادامه داد: آثار اقدام‌پژوهی فاطمه حافظی از سمنان با عنوان «راهکارهای جذابیت‌بخشی به فعالیت معرفی کتاب»، فاطمه‌سادات امیرفخریان، خدیجه سلمانی و فاطمه جمالی‌باشی از دامغان با عنوان «راهکارهای مشارکت جمعی اعضا و مربیان در پاکیزگی و نظافت مرکز»، ملیحه آقاحسینی و فریده محمدی از بسطام با عنوان «چگونه می‌توانم اعضای پسر مرکز را با سرود جذب مرکز کنم؟»، فاطمه جمالی‌باشی از دامغان با عنوان «راهکارهای آشنایی اعضا با عناصر و ارکان داستان» و نسرین قربانی از شاهرود با عنوان «راهکارهای افزایش سرانه مطالعاتی اعضای پسر مرکز»، برگزیده شناخته شد.

به گفته وی؛ میزان انطباق موضوع پژوهش با اهداف چشم‌انداز کانون، میزان ارتباط پژوهش با فعالیت‌های کانون و قابلیت به‌کارگیری در فعالیت‌های خرد و کلان کانون برخی از معیارهای انتخاب و بررسی آثار پژوهشی مربیان است.

منبع: روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان

برچسب‌ها: