شناسهٔ خبر: 23104270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پژوهشگاه سازمان استاندارد رتبه اول پژوهشگاههای کشور

پژوهشگاه سازمان استاندارد در رتبه اول پژوهشگاههای کشور قرار دارد.

صاحب‌خبر -

پژوهشگاه سازمان استاندارد رتبه اول پژوهشگاههای کشوربه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ حسن سرشتی در ششمین جشنواره پژوهش و فناوری سازمان استاندارد با اشاره به اینکه پژوهشگاه استاندارد به عنوان مهم ترین مرجع پژوهشی و تحقیقاتی نظام استانداردسازی در کشور است، گفت: این پژوهشگاه پل ارتباطی بین مراکز تولیدی و علمی است و با هدف تکمیل زنجیره علمی کشور و کسب اعتماد ملی نسبت به خدمات و کالاهای تولیدی فعالیت می کند.

سرشتی با بیان اینکه پژوهشگاه استاندارد رتبه اول بین ۳۵ پژوهشگاه کشور را کسب کرده است افزود:  این پژوهشگاه در ارزیابی دانشگاه ها و پژوهشگاه های تابعه وزارت علوم از رتبه c در سال ۸۶ به رتبه A در سال های ۹۱ تا ۹۴ ارتقا یافته است .

رئیس پژوهشگاه استاندارد ایران گفت: تقدیر از پژوهشگران نمونه و ارائه سیاست های پژوهشی پژوهشگاه استاندارد دو هدف مهم در راستای برگزاری این جشنواره محسوب می شود.

سرشتی با اعلام اینکه ایجاد تعامل با سازمان ملی استاندارد و تقویت این مهم همواره از اهداف مهم پژوهشگاه استاندارد بوده است، گفت: وجود ۴ پژوهشکده، ۱۵ گروه پژوهشی، ۲ گروه پژوهشی مجازی و بیش از  ۱۰۰ آزمایشگاه تخصصی در پژوهشگاه استاندارد، بستر لازم را برای تحقیق و پژوهش فراهم آورده است.

وی با اعلام اینکه درصدد تهیه کتاب استانداردسازی هستیم که بخشی قابل توجهی از این امر انجام گرفته است، ادامه داد: سند راهبردی ۵ ساله پژوهشگاه تهیه شده است.

نظر شما