شناسهٔ خبر: 23103991 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

اخبار شبکه‌های برون مرزی:

نگاهی به روند «غنی سازی UF۶» در شبکه پرس تی وی/ نمایش «حس سوم» در آی‌فیلم انگلیسی/ «چاردیواری» در آی‌فیلم و همه چیز درباره «شکلاتی» در «سینماآی فیلم»

جدیدترین برنامه‌های شبکه‌های برون مرزی اعلام شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ مستند «آفتاب نهان: مرکز غنی سازی نطنز» (The Hidden Sun: Natanz Enrichment Facility) در شبکه پرس تی وی به بررسی روند غنی سازی UF6 در مرکز نطنز می پردازد.
 
 این برنامه، قسمت سوم از مجموعه مستند روایی «آفتاب نهان» به تهیه کنندگی احسان میرزا ابوالحسنی و کارگردانی عزیز اسماعیلی و محصول شبکه سحر در سال 2016 است که چرخه تولید سوخت هسته ای بومی شده در ایران را همراه با کاربردهای گوناگون فناوری هسته ای و توانمندی های مهندسان و دانشمندان کشورمان در طراحی و ساخت تأسیسات و تجهیزات این صنعت به تصویر می کشد.


مستند «مرکز غنی سازی نطنز» به بیان روند غنی سازی UF6 در مرکز نطنز می پردازد و طی آن، مجری برنامه راهی شهر نطنز می شود و در ابتدای ورود، سری به شهر و بافت های تاریخی و موزه شهر می زند و در ادامه به مجتمع غنی سازی نطنز می رود، همان جایی که UF6 ارسالی از اصفهان در آن غنی سازی می شود.

در ادامه برنامه، فرایند غنی سازی توسط کارشناسان این مجتمع توضیح داده می شود و مراحل مختلف آن به تصویر کشیده می شود. همچنین از بخش های مختلف مجتمع غنی سازی نطنز بازدید می شود.

مستند «آفتاب نهان: مرکز غنی سازی نطنز» چهارشنبه 29 آذر ماه ساعت 00:07 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود و تکرار آن چهارشنبه ساعت 00:23، پنجشنبه ساعت 00:17 ، شنبه ساعت 00:12 و یکشنبه ساعت 00:03 به روی آنتن خواهد رفت.

مجموعه تلویزیونی «حس سوم» ساخته «مهدی‌فخیم‌زاده» با پایان پخش «دردسرهای عظیم ۲» روانه آنتن کانال انگلیسی این شبکه می‌شود.

در پی استقبال مخاطبان کانال انگلیسی، در طول شبانه روز ۲ مجموعه طنز ایرانی برای بینندگان این کانال تدارک دیده می شود. هم‌اکنون مجموعه‌های «پادری» و «دردسرهای عظیم۲» در جدول پخش قرار دارند.

بر اساس این گزارش، مجموعه تلویزیونی «حس سوم» از جمعه یکم دی‌ماه از آنتن آی‌فیلم انگلیسی روانه آنتن می‌شود.

«حس سوم‌» مجموعه‌ای پلیسی با درونمایه طنز است و قصه آن درباره شخصی است که به کار شرخری‌ و وصول چک‌های برگشت‌خورده، مشغول است. در حین انجام یکی از کارهایش، همسرش که همراهی‌اش می‌کند، دچار حادثه‌ای می‌شود که بروز این حادثه باعث دگرگونی در زندگی ایرج و سیما می‌شود.

در این سریال بازیگرانی چون مهدی فخیم‌زاده، حبیب دهقان‌نسب، نسرین مقانلو‌، لیلا برخورداری‌، سیروس ابراهیم‌زاده، انوشیروان فاطمی‌، شمسی فضل الهی‌، محسن قاضی‌مرادی، پرویز بزرگی‌ و بهروز قادری‌ ایفای نقش کرده‌اند.

این مجموعه تلویزیونی هر شب ساعت ۲۳:۰۰ به وقت GMT (۰۲:۳۰ به وقت تهران) پخش می‌شود. تکرار آن نیز در ساعت‌های ۰۵:۰۰، ۱۱:۰۰ و ۱۷:۰۰ روز بعد خواهدبود.

آی‌فیلم که هر روزه در جدول پخش خود ساعت ۲۰ را به نمایش سریال‌های طنز و کمدی ایرانی اختصاص داده است، با پایان مجموعه «دزد و پلیس»، پخش «چاردیواری» را آغاز می‌کند.

مجموعه تلویزیونی «چاردیواری» به کارگردانی سیروس مقدم که در نوروز ۸۹ از شبکه یک سیما پخش شد، به‌ زودی از کانال فارسی این شبکه به نمایش گذاشته می‌شود.

این مجموعه طنز مشکلاتی که بر سر راه ازدواج جوانان قرار دارد را به تصویر می‌کشد: مریم که برای سفر به خارج از کشور، با ممانعت‌های پدرش روبه‌رو است؛ به نادر پیشنهاد می‌کند تا با هم به طور صوری ازدواج کنند...

امیر جعفری، آتیلا پسیانی، مریم امیرجلالی، سعید آقاخانی، مهران رجبی، بهنوش طباطبایی و آزیتا لاچینی بازیگران این مجموعه طنز بوده‌اند.

پخش مجموعه تلویزیونی «چاردیواری» از پنجشنبه ۳۰ آذر ساعت ۲۰:۰۰ آغاز می‌شود. بازپخش آن نیز در ساعت‌های ۰۴:۰۰ و ۱۲:۰۰ روز بعد خواهد بود.

برنامه«سینما آی‌فیلم» هر هفته با محوریت رویدادهای سینمایی کشور، به معرفی فیلم‌های در حال اکران و گفت‌وگو با عوامل آن‌ می‌پردازد. این هفته «سینما آی‌فیلم» ضمن نمایش صحنه‌هایی از «شکلاتی»، این فیلم را معرفی می‌کند.

«سینما آی‌فیلم» که چهارشنبه شب‌ها روی آنتن می‌رود، این هفته فیلم سینمایی شکلاتی به کارگردانی سهیل موفق و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی را معرفی می‌کند.

این فیلم سینمایی که محصول سال ۱۳۹۵ بوده و در ۸ آذر ۱۳۹۶ در سینماهای ایران اکران شده است، اولین فیلم بلند سینمایی سهیل موفق در ژانر کودک و نوجوان بوده و اثری متفاوت در این ژانر به‌شمار می‌رود که نگاه تازه‌ای به دنیای کودکان دارد.

شبنم مقدمی، ناصر هاشمی، محمدرضا هدایتی، ارژنگ امیرفضلی، علی مسعودی، فرزین محدث، پریسا رضایی، جواد جوینده، شهره لرستانی و داریوش اسدزاده بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
برنامه «سینما آی‌فیلم» به تهیه‌کنندگی وحیدرونقی و محمدتنکابنی، ازکانال‌های سه‌گانه این شبکه و با زبان اصلی فارسی با اجرای اسماعیل باستانی، هر هفته چهارشنبه ساعت ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود و تکرار آن ساعت ۰۶:۳۰ روز پنجشنبه روی آنتن قرار می‌گیرد.


نظر شما