شناسهٔ خبر: 23101858 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس دانشکده اهل بیت(ع) دانشگاه اصفهان:

رسالت دانشکده اهل بیت(ع) تربیت نیروی کارآمد در راستای تحقق تمدن اسلامی است

رئیس دانشکده اهل بیت(ع) دانشگاه اصفهان گفت: رسالت دانشکده اهل بیت(ع) تولید دانش و تربیت نیروی کارآمد در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از اصفهان، امیرحسین بانکی‌پورفرد شب گذشته در همایش وحدت حوزه و دانشگاه بیان داشت: کارهای خوب دیگری مثل دانشکده اهل‌بیت در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه انجام  شده است و می‌تواند الگویی برای انتخاب کارویژه هر سال همایش حوزه و دانشگاه باشد.

وی افزود: حمایت‌های خوبی از دانشکده اهل‌بیت شده است؛ اما تأسیس دانشکده‌ای در دانشگاه اصفهان شرایط خاصی دارد که با صبوری پشت سر گذاشتیم و توانستیم 5 دوره فارغ‌التحصیل داشته باشیم؛ مبنا و نگاه ما در تأسیس دانشکده رفع محجوریت معارف اهل‌بیت در محیط‌های علمی دانشگاهی بود.

رئیس دانشکده اهل‌بیت(ع) دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: اهل‌بیت می‌فرمایند هیچ جا علم صحیح را به جز در نزد ما پیدا نمی‌کنید؛ احساس نیاز کردیم نوبت ما رسیده بود تا در دل دانشگاه اصفهان دانشکده‌ای به نام اهل‌بیت راه اندازی کنیم، موانع سختی بر سر راه بود اما تا امروز مراحل تأسیس دانشکده را گذراندیم و چشم‌انداز دانشکده را نگاشتیم.

وی عنوان کرد: رسالت این دانشکده تولید دانش و تربیت نیروی کارآمد در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی است و در افق 1404 دیده شده تا جزو 5 دانشکده برتر کشور از نظر شاخص‌های پژوهشی باشد که برای رسیدن به این رتبه شاخص‌ها و برنامه‌هایی تنظیم شده است.

بانکی‌پورفرد تصریح کرد: وضعیت موجود دانشکده به این شکل است که با دو گروه رشته «فرهنگ و تمدن اسلامی» و «معارف قرآن و اهل‌بیت» آغاز به کار کرده اما رشته‌ها افزایش پیدا کرده‌اند، 165 نفر دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه، 158 نفر مشغول به تحصیل و 21 حافظ قرآن تا به حال داشته است.

وی بیان داشت: از خیرین می‌خواهیم وارد عمل شوند تا به اهداف این دانشکده برسیم، به حمایت‌های معنوی و فکری علما و اهل علم نیاز داریم؛ پایان‌نامه‌های دانشکده به شکل کلان پروژه تعریف شده است، به دنبال ارائه تفسیر جامع اهل‌بیت هستیم، همچنین 38 شرح نهج‌البلاغه جمع شده تا یک شرح جامع نهج‌البلاغه ارائه شود.

رئیس دانشکده اهل‌بیت(ع) دانشگاه اصفهان تأکید کرد: مزیت دانشگاه اصفهان به این نیست که قطب بین‌المللی در رشته‌ای شود؛ بلکه آنچه دانشگاه اصفهان به آن معطوف می‌شود به علوم انسانی و معارف اهل‌بیت است اما این به شرطی است که عزم جدی داشته باشد، در چند سال اخیر کارهای علمی «رصدنمای ملی عفاف  و حجاب» در دانشکده انجام شد، توافق‌نامه‌هایی با جامعه مرتضی انجام شده و ایده‌ها و کارهای بزرگ دیگری در برنامه است که نیاز به حمایت دارد.

نظر شما