شناسهٔ خبر: 23101513 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سنای پاکستان خواهان دریافت خسارت از آمریکا در قبال حمله پهپادها شد

مجلس سنای پاکستان با صدور قطعنامه‌ای خواهان دریافت خسارت از آمریکا در قبال حمله پهپادها شد و تأکید کرد: واشنگتن باید آسیب جانی و مالی به مردم در مناطق قبایلی را جبران کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد،مجلس سنای پاکستان با صدور قطعنامه خواهان دریافت خسارت از آمریکا در قبال حمله پهپادها شد و تأکید کرد واشنگتن باید آسیب جانی و مالی به مردم در مناطق قبایلی را جبران کند.
سناتور «محمد جاوید عباسی» از اعضای حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف(حزب حاکم) پاکستان درخواست دریافت خسارت از آمریکا را مطرح کرد که با موافقت اعضای مجلس سنا قطعنامه‌ای در این زمینه صادر شد.
به گزارش دیلی پاکستان، در این قطعنامه آمده است: دولت وظیفه دارد در قبال حمله پهپادهای آمریکایی که از سال 2000 آغاز شد از واشنگتن خسارت دریافت کند.
طبق این قطعنامه دولت پاکستان باید یک نسخه از مصوبات مجلس سنا درباره دریافت خسارت از آمریکا را به سازمان ملل متحد، ناتو و اتحادیه اروپا ارسال کند تا آسیب حملات پهپادها برای همه مردم جهان مشخص شود.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که قمرجاوید باجواه فرمانده ارتش پاکستان قرار است امروز با حضور در مجلس سنا درباره نوع روابط با آمریکا توضیح بدهد.
اخیرا واشنگتن فشارها را بر پاکستان به دلیل آنچه که حمایت این کشور از شبه‌نظامیان طالبان با دادن پناهگاه‌های امن به آنها خوانده افزایش داده است.
بعد از روی کار آمدن «ترامپ» حمله پهپادهای آمریکایی به پاکستان از سر گرفته شد و آمریکا هیچ تعهدی برای پایان دادن به این حملات نداده است.
حمله پهپادهای آمریکایی به پاکستان از سال 2000 آغاز شد اما در سال 2009 با روی کار آمدن «اوباما» افزایش قابل ملاحظه‌ای یافت که مرگ تعداد زیادی از غیر نظامیان را به دنبال داشت.

این موضوع موجب اعتراضات پی در پی مقامات اسلام‌آباد شده و احساسات ضد آمریکایی را در پاکستان به‌شدت افزایش داده است.

انتهای پیام/ح

نظر شما