شناسهٔ خبر: 23096216 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر کوتاه

صاحب‌خبر -

تظاهرات علیه راست گرایان اتریش

آسوشیتدپرس: گروه‌های دانشجویی، فمنیستی، جناح چپ و ضد فاشیست دیروز (دوشنبه) علیه ائتلاف میان حزب محافظه‌کار «مردم اتریش» و حزب ملی گرای «آزادی» دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.این دو حزب قول داده‌اند تا مسائل مربوط به پناهندگی و مهاجرت را سخت‌تر کنند و در عین حال به تعهدات اتحادیه اروپا پایبند بمانند.

انتقاد از تولدپرخرج ماکرون

فیگارو: امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که منتقدانش او را به دلیل سبک زندگی بسیار اشرافی‌اش «رئیس‌جمهور ثروتمندان» خوانده‌اند، بار دیگر به دلیل برگزاری یک جشن تولد بسیار پر خرج برای خود خشم منتقدانش را بهم ریخت. ماکرون تصمیم گرفت تا به همین مناسبت جشن تولد پرخرجی در یکی از کاخ‌های دوران رنسانس فرانسه واقع در منطقه موسوم به «دره لوآر» به نام کاخ شامبور برگزار کند.

ارائه توضیح فرمانده ارشدپاکستان

بی‌بی‌سی: ژنرال قمر جاوید باجوا، فرمانده ستاد مشترک نیروی زمینی ارتش پاکستان قرار است روز سه‌شنبه ۱۹ دسامبر در یک جلسه غیرعلنی سنای این کشور درباره وضعیت امنیت داخلی و سفرهای خارجی خود توضیح دهد.این اولین بار است که یک رئیس ستاد مشترک نیروی زمینی ارتش پاکستان در سنای این کشور حاضر می‌شود و به اعضای آن گزارش می‌دهد.براساس گزارش‌ها، ژنرال باجوا قرار است درباره سفرش به ایران نیز به اعضای سنا گزارش دهد.

کشف گورستان مخفی داعش

سومریه‌نیوز: کمیته امنیتی شورای استانداری دیالی از کشف گورستان مخفی داعش با ۵۰ قبر رهبران عرب و غیر عرب این گروه تروریستی در مرز با استان صلاح‌الدین خبر داد.

نظر شما