شناسهٔ خبر: 23089226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین عنوان کرد

محرومیت‌زدایی از مهمترین وظایف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی/ دولت با حمایت‌های مالی و معنوی مانع مهاجرت نخبگان کشور شود

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین گفت: دولت با حمایت‌های مالی و معنوی باید مانع مهاجرت نخبگان جوان و اندیشمندان کشور شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ داوود بهرامی فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین در گفت‌‌وگوی اختصاصی با شاخص، با اشاره به اینکه علم یکی از مولفه‌های مهم قدرت هر کشوری است اظهار کرد: تحقیق و پژوهش لازمه تحقق این مولفه ضروری است.

وی با بیان اینکه بدون تحقیق و پژوهش هیچ فعالیتی به نتیجه نخواهد رسید افزود: دستیابی به اهداف و نتیجه مطلوب نیازمند اطلاعات درست و کافی است.

فرمانده سپاه شهرستان قزوین گفت: افراد متفکر و اندیشمند باید در راستای تحقیق و پژوهش فعالیت کنند که برای شناسایی چنین نیروهایی هم باید تحقیق کرد.

این مسئول با اشاره به جایگاه تحقیق و پژوهش در سطح کشور ابراز کرد: تحقیق و پژوهش در اولویت همه برنامه‌ها در سطح کلان قرار دارد چراکه اگر در مورد درستی یا نادرستی انجام کاری پژوهش صورت نگیرد قطعا در ادامه به مشکل خواهیم خورد.

بهرامی عنوان کرد: ما در نظام جمهوری اسلامی ایران افرادی را اندیشمند می‌دانیم که در راستای اعتلای انقلاب اسلامی گام برداشته و تلاش کنند.

وی با بیان اینکه نوع تفکر یک اندیشمند در جامعه اسلامی مهم است گفت: اندیشمندی در نظام اسلامی کارآمد است که در کنار تخصص، تفکر و عمل انقلابی داشته باشد و با اعتقاد و ایمان به خدا فعالیت کند.

تحقیق و پژوهش به طور مستمر در سپاه انجام می‌شود

فرمانده سپاه شهرستان قزوین با اشاره به اهمیت انگیزه در تحقیق و پژوهش بیان کرد: اگر یک محقق از انگیزه و هدف برخوردار نباشد قطعا در مسیر خود با شکست مواجه خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: تحقیق و پژوهش در نهاد مقدس سپاه هم مسئله مهم و اجتناب ناپذیری است چراکه این نهاد حافظ انقلاب اسلامی است و باید به علم روز مجهز باشد.

بهرامی افزود: تحقیقات در سپاه باید به طور پیوسته انجام شود تا این نهاد را به عنوان یک عنصر پیش‌رونده و پیش‌برنده و نو در صحنه اجتماع به عنوان مدافع اسلام و انقلاب حفظ کند.

وی با بیان اینکه عدم تحقیق و پژوهش و مسلط نبودن به علم روز موجب کهنگی سپاه می‌شود یادآور شد: برای حفظ پیش‌روندگی و پیش‌برندگی و به روز بودن نیازمند تحقیق و پژوهش مستمر در سپاه هستیم.

فرمانده سپاه شهرستان قزوین عنوان کرد: موضوع تحقیق و پژوهش در سپاه به اندازه‌ای مهم بوده که در سال‌های اخیر معاونت دانش و پژوهش در ساختار سپاه ایجاد شده و این معاونت روز به روز فعال‌تر شده و به موضوعات مختلف علمی و پژوهشی می‌پردازد.

این فرمانده سپاه با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر و پیشرفت معاونت علمی و پژوهشی سپاه قزوین ابراز کرد: دانشجویان بسیاری در زمینه پایان نامه‌ها با این معاونت همکاری می‌کنند.

بهرامی با بیان اینکه ابتدا به تجربه نگاری از مدیران و پیشکسوتان سپاه در معاونت دانش و پژوهش پرداخته شد افزود: خوشبختانه امروز موضوعات مختلفی جهت پژوهش و تحقیق به نیروهای جوان و کارآمد سپرده می‌شود.

فرمانده سپاه شهرستان قزوین عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی بخشی از موضوعات تحقیق و پژوهش در سپاه را تشکیل می‌دهد که در این راستا برنامه‌ها و آموزش‌های مختلفی برگزار شده که اثرات مثبتی را در پی داشته است.

این مسئول تشریح کرد: حمایت از مشاغل خانگی یکی از برنامه‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی بوده که توانسته در توانمندسازی افراد و کسب درآمد آن‌ها کمک کند.

بهرامی در ادامه گفت: محرومیت زدایی یکی از مهمترین وظایف سپاه به شمار می‌رود گروه‌های جهادی هم در راستای این رسالت به مناطق محروم اعزام می‌شوند که خدمات قابل توجهی را ارائه می‌کنند.

دولت از نخبگان جوان حمایت کند

وی ادامه داد: تحقیق و پژوهش در زمینه محرومیت زدایی با نیاز سنجی مناطق هدف و آموزش به نیروهای جهادی موثر بوده و به کار گرفته می‌شود.

فرمانده سپاه شهرستان قزوین با اشاره به خروج نخبگان علمی از کشور گفت: متاسفانه دشمن در جذب اندیشمندان و دانشمندان کشور تلاش می‌کند و این امر موجب بروز خسارات فراوان می‌شود.

این مسئول افزود: با وجود هزینه‌های زیادی که صرف پرورش نیروهای اندیشمند و پژوهشگر در کشور می‌شود اما دشمن به راحتی از تجربه ما استفاده کرده و این نیروها را در جهت منافع خود جذب می‌کند.

بهرامی با اشاره به لزوم شناسایی و سرمایه گذاری بر روی نخبگان در سطح مدارس و دانشگاه‌ها گفت: دولت باید از نظر مالی و معنوی حمایت‌های لازم را از نخبگان داشته باشد و امکانات لازم را در اختیار آن‌ها بگذارد.

وی در پایان با بیان اینکه امروزه هر ایرانی باید یک پژوهشگر و اندیشمند باشد افزود: خروج سرمایه‌های انسانی از کشور به خاطر بی توجهی و بی‌مهری مسئولین است.

انتهای پیام/

نظر شما