شناسهٔ خبر: 23087389 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شناسایی 26 هزار تولید کننده صنایع دستی در استان اردبیل

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از شناسایی 26 هزار تولید کننده صنایع دستی در استان اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم حاجی زاده، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: در وضعیت فعلی ۲۶ هزار تولید کننده صنایع‌دستی در استان شناسایی شده که ارتقا مهارت آن ها به صورت ویژه توسط میراث فرهنگی دنبال می شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه یکی از مشکلات تولید صنایع‌دستی تمرکز بر تولید دست بافته های داری است که در کشور بیش از اندازه تولید می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ضروری است با هدف اشتغال زایی در روستاها، تولید صنایع‌دستی این استان تقویت شود.

حاجی زاده با اذعان به روند مشابه در استان و  تولید تنها یک میلیون متر مکعب گلیم در استان تصریح کرد: امروز به دنبال تقویت تولید سایر صنایع‌دستی با ارزش افزوده بالا هستیم.

وی با ذکر مثالی به تقویت تولید قلم زنی و سنگ های قیمتی اشاره کرد و بیان داشت: انتظار می رود تسهیلات مطلوب برای تقویت تولیدات اختصاص یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه ۱۲ روستای هدف گردشگری و ۴۸ روستا با قابلیت گردشگری در استان شناسایی شده است، متذکر شد: در دو حوزه صنایع‌دستی و گردشگری ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده است.

حاجی زاده با تاکید به اینکه در بخش زیرساخت های گردشگری قطعا مشکلی نخواهیم داشت، افزود: در بخش صنایع‌دستی مطابق آیین نامه تولید کننده می بایست یک نفر را تحت پوشش بیمه درآورد که عملا تولیدکنندگان صنایع دستی خود اشتغال هستند و قادر به تامین این بند قانونی نیستند.

وی افزود: با هدف اشتغال زایی در روستاها می بایست موانع اختصاص تسهیلات رفع شده و زمینه اشتغال زایی با کمک صنایع‌دستی فراهم شود.

انتهای پیام/ح

شناسایی 12 روستای هدف گردشگری در اردبیل

نظر شما