اسداله عباسی در گفتوگو با پانا، در خصوص تاثیر طرح رتبهبندی معلمان در وضع معیشتی آنها اظهار کرد: این طرح با هدف برقراری عدالت اداری بوده و اجرای آن باعث میشود تا فرهنگیان به اندازه تلاش خود دریافتی داشته باشند.
وی ادامه داد: برخی فرهنگیان به عنوان نخبگان فرهنگی فعالیتهای قابل توجهی دارند و عدالت به این معنا نیست که تواناییهای معلمان در مقایسه با یکدیگر نادیده گرفته شود. اگر کسی دورههای ضمن خدمت دیده و توانمندیهای خود را تکمیل میکند نباید با دیگران در یک جایگاه قرار بگیرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رتبهبندی صرفا به معنای افزایش حقوق فرهنگیان نیست، تصریح کرد: اجرای کامل این طرح نیازمند عزم جدی است تا اثرات مثبت آن برای فرهنگیان تحقق یابد.
عباسی بیان کرد: هنوز نظام رتبهبندی به طور کامل اجرا نشده و گمانهزنیهای مختلفی که در مورد بهرهوری نداشتن این طرح مطرح میشود صحیح نیست چرا که باید در نگاه کلی و بعد از تکمیل آن نقاط ضعف و قوت شناسایی میشود.
وی اظهار کرد: آموزشوپرورش باید حق و حقوق معلمان را در قالب اجرای طرح رتبهبندی و مبتنی بر شایستگی آنها بپردازد.