شناسهٔ خبر: 23081152 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره):

وجود فارغ‌التحصیلان بیکار نشان از ضعف دانشگاه‌ها دارد

گروه فرهنگی: رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: وجود فارغ‌التحصیلان بیکار در جامعه نشان از ضعف در رویکرد آموزشی دانشگاه ها است چرا که علمی که به کتابخانه محدود شود حل‌کننده مشکل و نیاز جامعه نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین با حضور مسئولان، اساتید و پژوهشگران برتر امروز 27 آذر در سالن اجتماعات علامه دهخدای این دانشگاه برگزار شد.
ابوالحسن نائینی رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، در این مراسم با بیان اینکه نباید توجه به جامعه پژوهشگران محدود به هفته پژوهش شود، اظهار کرد: امروز روند رشد پژوهش در دانشگاه بین‌المللی امام وجود دارد اما شتاب آن بسیار کُند است.
وی ادامه داد: بی‌شک مبانی آموزشی صرف نمی‌تواند کارآمدی و‌ پویایی لازم را در جامعه ایجاد کند لذا باید رویکرد آموزش‌ پژوهش محور مورد توجه جامعه دانشگاهی قرار گیرد.
نائینی تصریح کرد: وجود فارغ‌التحصیلان بیکار در جامعه نشان از ضعف در رویکرد آموزشی دانشگاه ها است چرا که علمی که به کتابخانه محدود شود حل‌کننده مشکل و نیاز جامعه نخواهد بود.
وی افزود: امروز در استان قزوین شاهد معضلات و مشکلات متعددی هستیم که ورود پژوهشگران را برای رفع این دغدغه‌ها می‌طلبد.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با تاکید بر لزوم شتاب بخشی به تولید علم در دانشگاه‌های استان گفت: باید به سمت شاخص‌های لازم برای ارتقاء رتبه‌بندی دانشگاه با توجه به تولید مقالات، طرح‌های پژوهشی و فن‌آورانه در سطح جهان حرکت کرد.
نائینی اعلام کرد: در حال حاضر ۳۰۳ عضو هیئت علمی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برای ۲۵ دانشجو در حال فعالیت هستند که با ایده‌آل کشوری که ۲۲ دانشجو است، فاصله چندانی ندارد.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: برای ارتقاء جایگاه و سطح‌بندی دانشگاه نیاز به همت دانشجویان و اساتید هستیم تا با یک «یا علی» برای این امر مهم تلاش کنند.

 

نظر شما