شناسهٔ خبر: 23080072 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

“جلال احمدی” شهردار جدید سردشت شد

آیین تودیع و معارفه شهردار جدید سردشت با حضور فرماندار، مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی، امام جمعه سردشت و اعضای شورای تامین و شورای اداری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بُلفَت، فرماندار سردشت روز یکشنبه در آیین معارفه شهردار جدید سردشت ضمن تقدیر از زحمات شهردار قبلی و سرپرست شهرداری، شهردار جدید را به استفاده اخلاق مدارانه از تجربیات شهرداران قبلی توصیه کرد.

نژاد جهانی با بیان اینکه وضعیت شهرداری سردشت در حالت بحرانی است گفت: وضعیت کنونی مدیریت شهری و شهرداری سردشت برایند شرایط خاص اداری و جغرافیایی در گذر زمان است و این شرایط به تنهایی متوجه شخص خاصی نیست.

وی تاکید کرد: برای خروج از این بحران باید با نگاه مبتنی بر سه آیتم واقع بینی، ارائه راهکار و نسبی نگری به دنبال دستیابی به نتایج کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت باشیم و با یک نهضت عمومی و همت جمعی تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

فرماندار سردشت بیان داشت: شهرداری به عنوان دستگاه کلیدی در بین ادارات خدماتی و اجرایی تنها دستگاهی است که مستقل عمل می کند و این استقلال، فرصت ابتکار مدیریتی بیشتری را برای آن فراهم می آورد.

وی همچنین ارتباط مردمی شهرداری در مقایسه با سایر دستگاهها اجرایی و آزادی عمل آن در حوزه اقتصادی را به عنوان نقطه قوت و یک فرصت بالقوه برشمرد و گفت: ماهیت شهرداری به نحوی است که می تواند در معاملات مانند بخش خصوصی عمل کند و ابتکارهای متعددی در توسعه سرمایه گذاری که یک بخش قابل توجه در توسعه پایدار است ارائه دهد .

جهانی بودجه ی انبساطی تنطیم شده در سنوات گذشته و عدم تحقق آن را یکی از علل بحران کنونی شهرداری برشمرد و اظهار داشت: وضعیت فعلی نشان از روند بسیار نامناسب ساختار بودجه شهرداری در سنوات گذشته است که سیر نزولی را در وصول داشته و حتی موجب عدم تعهد به الزامات مالی و اداری ضروری شده است .

وی افزود: شهرداری سردشت منابع درآمدی پایدار  ندارد در حالی که قابلیت های متعددی برای ایجاد درآمد پایدار  وجود دارد که بهره گیری از ظرفیت گردشگری منطقه یکی از مهمترین قابلیت ها است.

فرماندار سردشت با تاکید بر ضرورت چابک سازی سازمانی تصریح کرد: در بعضی از حوزه های شهرداری سردشت بیش از سه برابر استاندارد کشوری پرسنل تزریق شده است و این وضعیت می طلبد که چابک سازی آن مد نظر قرار گیرد.

جهانی در خصوص صدور پروانه ساختمانی گفت: در سال ۹۵ تعداد ۵۴ پروانه صادر شده و در مقایسه با آن ۵۲۹ پرونده تخلف ماده ۱۰۰ قانون شهرداری وجود دارد و این بیانگر یک فاجعه در مدیریت شهری است و باید برای رسیدگی به آن تدبیری عاجل اتخاذ شود.

وی به پرونده های حقوقی ناموفق اشاره کرد و بر بازنگری آن تاکید نمود.

فرماندار سردشت اذعان کرد: در کمیته برنامه ریزی شهرستان از محل اعتبارات تملک دارییها، توازون منطقه ای و سایر منابع بالغ بر ۵ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های شهرداری مصوب شده که این روند نشان از اولویت دادن به این بخش و اهتمام برای رفع مشکلات ان است.

بافت فرسوده شهر سردشت یک فرصت عالی است و می توان با ارزش افزوده ناشی از بازساری آن و مشوق های که به این بخش پرداخت می شود در بازگشایی معابر حرکت جدی داشته باشیم .

بر اساس گزارش بُلفَت، «عبدالله خضری پور» از دی ماه ۹۵ تا پایان دوره چهارم شورای اسلامی ، سکان مدیریت شهرداری سردشت را برعهده داشت و پس از اغاز دوره پنجم شوراها، از تاریخ ۲ شهریور ماه تا کنون «کامل رسولی» سرپرستی شهرداری سردشت را برعهده داشت.

در پایان این آیین با اهدای لوح از زحمات “عبدالله خضری پور” شهردار سابق و “کامل رسولی” سرپرست سابق شهرداری قدردانی شد و حکم “جلال احمدی” شهردار جدید سردشت توسط مدیر کل دفتر امور شهری قرائت شد.

“جلال احمدی” اهل بوکان و به واسطه شغلش مدت ۸ سال در سردشت سکونت دارد. وی مهندسی عمران و سازه، عضو نظام مهندسی آذربایجان غربی، و عضو انجمن پیمانکاران استان کردستان، ۳ سال مشاور عمرانی شهرداری بانه، عامل اجرایی طرح های بنیاد مسکن، ناظر طرح های راه روستایی راه و ترابری، مدیرعامل شرکت راه و ساختمانی آسمان سازه را در کارنامه خود دارد.

 

نظر شما