به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید آوج معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان در گفتگو با کُرددانش اظهار داشت: دومین دوره مسابقات دفاع سه دقیقهای پایاننامههای دانشجویی از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی و معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان، در روز دوشنبه 27 آذرماه جاری برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: مسابقات دفاع سه دقیقهای از پایاننامههای دانشجویی امسال برای دومین بار با هدف به چالش کشیدن نحوه ارائه مطالب و فنبیان شرکتکنندگان از سوی واحد استانی جهاددانشگاهی با همکاری دانشگاههای سطح استان در 10 استان کشور برگزار میشود.
وی افزود: بر این اساس، تمامی فارغالتحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و معادل حوزوی آن در همه رشتههای مصوب که از ابتدای سال 1395 تا پایان شهریورماه 1396 از پایاننامه خود دفاع کرده باشند، در این مسابقات ثبتنام کردهاند.
سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان تصریح کرد: این مسابقات با هدف تشویق و کمک به تقویت و پرورش مهارتهای ارتباطی، ایدهپردازی، فن بیان و خلاقیتهای دانشجویی، کمک به تکمیل چرخه تولید علم و فناوری و تبدیل آن به محصول و ثروت و برقراری ارتباط بین دانشگاه با صاحبان صنایع، سرمایهگذاری و بازاریابی ایدههای دانشجویی برگزار میشود .
وی با بیان اینکه پس از اتمام مرحله استانی و مقدماتی با معرفی نفرات برگزیده به مرحله نیمه نهایی و ملی برگزار می شود، گفت: مرحله نهایی همزمان با آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی پایاننامه سال دانشجویی برگزار میشود .
آوج تاکید کرد: 20 دانشجو از دانشگاه های سطح استان کردستان شامل 16 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و 4 دانشجوی مقطع دکتری در این دور از مسابقات شرکت کرده اند.
«میثم صادقخانی» کارشناس امور فرهنگی جهاد دانشگاهی کردستان با اشاره به اینکه هدف از «مسابقات 3 دقیقهای دفاع از پایاننامه» ارتقاء مهارتهای بیانی است، اظهار کرد: از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه ایجاد فرصت برای دانشگاه، صنعت و کاربردی کردن تحقیقات دانشجویی است.
وی افزود: زمان تخصیص داده شده به ارائه، 3 دقیقه است که شرکت کننده در این زمان باید در قالب یک اسلاید مطالب خود را ارائه دهد.
کارشناس امور فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان با بیان اینکه امتیازدهی در سه رده «خوب»، «قابل قبول» و «ضعیف» خواهد بود، تصریح کرد: سبک ارائه، جذابیت موضوع و اهمیت آن برای عموم افراد، سرعت ارائه مطالب، برقراری ارتباط چشمی، استفاده از زبان بدن در ارائه مطالب، داشتن اعتماد به نفس کافی، استفاده از اسلاید جذاب و برانگیزاننده، خوانا، مختصر و همچنین شور و شوق در ارائه مطالب، تسلط بر موضوع و تأکید بر سهم تحقیق در رشد علمی و ارتقاء آن در جامعه از جمله مواردی است که در داوری مورد توجه قرار می گیرد.
نظر شما