شناسهٔ خبر: 23076523 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مراسم تبادل ۵۵ شهید دوران دفاع مقدس در مرز شلمچه برگزار شد

خبرگزاری شبستان: فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، از تبادل ۵۵ شهید دوران دفاع مقدس در مقابل ۴۶ کشته عراقی در مرز شلمچه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، سردار سید محمد باقر زاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، امروز (27 آذر) در حاشیه مراسم استقبال از پیکر شهدای دوران دفاع مقدس در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران گفت: امروز پیکر پاک و مطهر 55 شهید دوران دفاع مقدس در مقابل 46 سرباز کشته شده رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی در مرز شلمچه انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه تفحص این شهدا در ماه رمضان انجام شد، افزود: 30 تن از این 55 شهید مربوط به عملیات تک دشمن در سال 67 در منطقه زبیدات بوده که از این تعداد 20 شهید مربوط به نیروی انتظامی (ژاندارمری) و 10 شهید مربوط به ارتش جمهوری اسلامی است.

 

سردار باقرزاده، با بیان اینکه همچنین 23 شهید در منطقه عمومی شرق بصره و محدوده نهر کتیبان تفحص شدند که مربوط به عملیات های خیبر و رمضان هستند، اضافه کرد: 2 شهید هم در غرب رودخانه اروند کاوش شدند که مربوط به عملیات کربلای 4 هستند.

 

وی با اشاره به اینکه در این مراسم همچنین پیکر 46 سرباز عراقی که در طول جنگ تحمیلی در خاک کشورمان کشته و در تفحص های اخیر شناسایی و کشف شده اند، تحویل مقامات کشور عراق شد، اظهار کرد: این 46 کشته عراقی در محورهای غرب، جنوب و شمال غربی کشورمان کاوش شده اند.

 

وی از پایان یافتن تفحص کمیته جستجوی مفقودین نیروهای مسلح در منطقه فاو و ام الرصاص خبر داد و تصریح کرد: 6 سال است که در منطقه برون مرزی عراق عملیات های تفحص انجام می شود و همچنان در حال کاوش در 9 جزیره و در مناطقی از جمله منطقه عمومی شلمچه تا کوشک عراق و جزایر مجنون شمالی و جنوبی، شرق دجله و زویدات هستیم.

 

لازم ذکر است، مراسم استقبال از این 55 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس امشب ساعت 20، از سه راهی خرمشهر به سمت معراج شهدای اهواز با حضور مسئولان استانی، خانواده های شهدا و عموم مردم انجام می شود و از جمله برنامه هیا این مراسم  سخنرانی حجت الاسلام محمدصادق امینی امام جمعه مسجدسلیمان و مداحی سعید شحیطاط است.

 

نظر شما