شناسهٔ خبر: 23070026 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

برپایی نمایشگاه «یلدای صنایع دستی» در قلعه چالشتر

صاحب‌خبر -
شهرکرد ـ خبرنگار اطلاعات: معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری ازافتتاح نمایشگاه یلدای صنایع دستی در موزه کار و زندگی مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر خبرداد.
مهرداد رئیسی با اعلام این خبر اظهار داشت: این نمایشگاه در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی و با هدف ترغیب به خرید تولیدات صنایع دستی استان توسط دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری و بخش خصوصی افتتاح شد.
وی همچنین با اشاره به حفظ سنت دیرینه شب یلدا که یکی از آداب و رسوم کهن این سرزمین است، افزود: این نمایشگاه به منظور تشویق مردم استان جهت چیدمان سفره‌های شب یلدا و اهدای هدیه به دوستان و خویشاوندان برگزار شد.او اضافه کرد: تمام غرفه‌های حاضر در این نمایشگاه از تولیدکنندگان عمده صنایع دستی استان هستند که شامل رشته‌های نمد، قفل، گلیم، سرانداز، سفال و سرامیک، سرمه دوزی،
قلم زنی، حکاکی سنگ، البسه محلی، جاجیم و صنایع دستی عشایری است.
رئیسی در ادامه بیان داشت: برای حمایت از تولید و فروش صنایع دستی استان، موضوع در جلسه اقتصاد مقاومتی مطرح و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی در برگزاری همایش‌ها، سمینارهاو نشست‌ها هدایای خود را از صنایع دستی استان تهیه کنند.
وی یادآوری کرد: این نمایشگاه با حضور مدیران کل اقتصادی و سرمایه گذاری استاندار، مدیران عامل بانک‌های استان، مؤسسات مالی و اعتباری و مدیران شرک‌های خصوصی و سایر مسئو لان افتتاح شد.
این نمایشگاه به مدت یک هفته در محل موزه کار و زندگی مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر دایر و از ساعت ۹ تا ۱۶ پذیرای بازدیدکنندگان است.‏

نظر شما