شناسهٔ خبر: 23069060 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کشف و ضبط پنج کیلوگرم موادمخدر در شهرستان خرمدره

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان، سرهنگ عباس حسنی روز یکشنبه گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امر قاچاق موادمخدر در شهرستان خرمدره،

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان، سرهنگ عباس حسنی روز یکشنبه گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امر قاچاق موادمخدر در شهرستان خرمدره، موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.
وی اظهار کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، متهمان و سوداگران مرگ شناسایی شده و با هماهنگی قضایی این افراد تحت تعقیب و مراقبت قرار گرفتند.
فرمانده انتظامی شهرستان خرمدره، گفت: ماموران انتظامی شهرستان خرمدره با شناسایی محل تردد این افراد و با اخذ مجوز قضایی در یک اقدام غافلگیرانه آنها را حین حمل موادمخدر با خودرو دستگیر کردند.
حسنی افزود: ماموران در بازرسی از خودروهای توقیفی این افراد موفق به کشف پنج کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و هروئین شده و چهار سوداگر مرگ دستگیر شده نیز به منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی شدند.
وی با اشاره به اینکه کشفیات مواد مخدر این شهرستان از ابتدای سال تاکنون، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است گفت: دستگیری معتادین و خرده فروشان مواد مخدر نیز طی مدت یاد شده در قمایسه با مدت مشابه پارسال 34 درصد افزایش نشان می دهد.
حسنی تصریح کرد: بکارگیری اهرم‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد همچون ترویج برنامه‌های اطلاع‌رسانی و ‏آگاه‌سازی در خصوص پیامدها و عوارض مصرف مواد بالاخص مواد توهم ‌زا و محرک، آموزش ‏مهارت‌ و سبک زندگی سالم به‌منظور توانمندی در مواجهه با مشکلات امری ضروری است.
****
دستگیری چهار سارق منزل با 6 فقره سرقت در زنجان
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری چهار سارق حرفه ای منزل و کشف اموال مسروقه به ارزش بیش از 100 میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ جعفر رحمتی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در پی شکایت واصله مبنی بر وقوع سرقت منزل و نظر به حساسیت موضوع پرونده جهت تحقیقات و ادامه رسیدگی به دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی زنجان ارجاع شد.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی استان زنجان طی تحقیقات و بررسی اولیه موفق شدن در این ارتباط چهارسارق سابقه دار به هویت معلوم را شناسایی و دستگیر کنند.
رحمتی تصریح کرد: ماموران با اطمینان از دست داشتن این سارقان سابقه دار در این سرقت ها، آنها را مورد تحقیق و بازجویی قرار داده و متهمان که در ابتدا منکر هرگونه سرقت بودند پس از مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ناچار لب به اعتراف گشوده و به 6 فقره سرقت منزل اعتراف کردند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان ارزش ریالی اموال مسروقه را بیش از 100 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.
به گزارش ایرنا، در 6 ماه نخست امسال قریب 859 کیلوگرم انواع مخدر توسط پلیس مبارزه با موادمخدر زنجان کشف و ضبط شد که بیشترین نوع آن با 32 درصد به تریاک اختصاص داشت و 608 معتاد متجاهر نیز جمع آوری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 46 درصد افزایش نشان می دهد.
6084/8068
دریافت کننده: پرویز غفاری **انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش

نظر شما