شناسهٔ خبر: 23067527 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساکت: کشورهای زیادی به عنوان حریف تدارکاتی مدنظر فدراسیون هستند

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: باتوجه به برنامه ریزی های کی روش با کشورهای زیادی برای انتخاب حریف تدارکاتی تیم ملی مذاکره می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان محمدرضا ساکت درباره برگزاری نشست هم اندیشی استعدادیاب های برتر فوتبال ایران بیان کرد: فدراسیون حدود 10 ماه است که برنامه میان مدتی را برای استعدادیابی آغاز کرده است و کل کشور به 9 منطقه تقسیم شده است. در هر منطقه یک نفر به عنوان محور استعدایابی معرفی است و در هر استان 2 نفر استعدادیاب های ویژه هستند. این سومین برنامه ای است که برای استعدایاب های طراحی شده و در هر مرحله آزمون ها و تست های استعدادیابی را در نظر گرفته ایم.

او ادامه داد: کمیته جوانان قصد دارد موضوع استعدادیابی و هماهنگی فنی را در تمام رده های سنی به بهترین شکل به وجود آورد. انتخاب بهترین ها از بین بیشترین ها وظایف باشگاه ها و آکادمی ها است. فدراسیون هم قصد دارد برترین ها را شناسایی و آن ها را از بین تیم های ملی رده های مختلف آموزش دهد. به زودی کادر تیم ملی زیر 13 و زیر 14 سال تعیین می شود تا دامنه سازمان یافته ای برای آموزش و پرورش استعدادها شکل گیرد. طبیعی است بپرسید وضعیت تیم ملی امید چه می شود؟ این تیم جزء همین چرخه برنامه ریزی است و باید کادر فنی آن معرفی شود تا تمام رده ها کار را ادامه دهند. تیم ملی نوجوانان هم زیرنظر عباس چمنیان فعالیت هایش را انجام می دهد و اردوهای آن در هفته جاری ادامه می یابد. این کار و تلاش های مستمر ادامه دارد تا تیم های ملی مقتدری داشته باشیم.

ساکت خاطرنشان کرد: نقش اصلی استعدادیاب ها در هر منطقه اینست که بهترین‌ها را انتخاب کنند. کارنامه برخی بازیکنان شاخص در بانک اطلاعات فدراسیون موجود است و در مواقع مورد نیاز از آن ها استفاده می کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اینکه تیم های لیگ برتری ایران برخلاف باشگاه های معتبر دنیا در بحث آکادمی چندان فعال نیستند، گفت: دستورالعمل مربوط به آکادمی حدود هشت ماه پیش بررسی مجدد و به باشگاه ها ابلاغ شد. طبق آخرین اطلاعاتی که از کارگاه توسعه فوتبال پایه دارم هفت باشگاه ایرانی مجوز موقت تاسیس آکادمی هایشان را براساس استانداردهای جدید دریافت کرده اند. طبیعی است باشگاه های دیگر هم باید این کار را انجام دهند. فراموش نکنید تمام باشگاه ها مدرسه فوتبال دارند اما از آنجاییکه بهترین ها از آکادمی انتخاب می شوند این امر مورد تاکید فدراسیون است. بیشتر بازیکنان در مدارس فوتبال آموزش می بینند که مکانی عمومی است اما باشگاه باید از بین این نفرات برترین ها را انتخاب و در آکادمی آموزش دهد. داشتن آکادمی جزء مهم ترین معیارها در بحث کسب مجوز حرفه ای است و آکادمی، پشتوانه اصلی باشگاه ها است تا در آینده کمتر برای خرید بازیکن تحت فشار مالی قرار گیرند.

ساکت درمورد برنامه های آماده سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2018 روسیه تصریح کرد:باید از مردم و رسانه ها به دلیل اینکه دغدغه تیم ملی را دارند تشکر کنیم اما باید بگویم درباره این تیم هر روز نشست های فشرده ای در فدراسیون فوتبال برگزار می شود. کی روش برنامه کاملی را اعلام کرده اما پس از قطعی شدن این برنامه ها اخبار آن را در اختیار رسانه ها قرار می دهیم. برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی تیم ملی با حجم گسترده ای از کشورها مذاکره می کنیم. مهدی تاج جزئیات این موضوع را می گوید. همه مردم درباره کمپ تیم ملی دغدغه داشتند اما قرارداد این کمپ به تازگی امضاء شده است و بررسی های لازم را هم انجام داده ایم.

دبیر کل فدراسیون فوتبال افزود: مجموعه فدراسیون فوتبال هر روز ارتباط فشرده ای با کی روش و دیگر افراد مسئول در بحث آماده سازی تیم ملی برقرار می کند و قصد داریم فعالیت های تیم ملی را به شکل مطلوبی ساماندهی کنیم.

ساکت درباره حمایت های سازمان لیگ از فردی که از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال 3 ماه از فعالیت های فوتبالی محروم شده است، اظهار کرد: در فدراسیون سیستمی داریم که جا به جایی کارمندان را از طریق آن انجام می دهیم اما در جریان موضوعی که اعلام کردید نیستم.

او درمورد حمایت های دولت از برنامه های تیم ملی گفت: قلب دولت برای موفقیت تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران و حضور قدرتمند این تیم در مسابقات بین‌المللی می‌تپد. هفته گذشته نشست ویژه‌ ستاد پشتیبانی جام جهانی با حضور سلطانی‌فر و برخی سازمان‌های ذی‌ربط برگزار شد. وزیر ورزش و جوانان درباره تیم‌ ‌ملی دغدغه جدی دارد و تاج هم این موضوع را اعلام کرده است. سلطانی فر به عنوان نماینده دولت نقش راهبردی در برنامه های تیم ملی تمام رشته ها و فوتبال دارد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره مناقشه میزبانی ایران از تیم های عربستانی بیان کرد: تاج درباره این موضوع که در حال پیگیری است صحبت کرده و اگر لازم باشد باز هم اطلاع رسانی می کند.

انتهای پیام/

اظهارات ساکت درباره بحث استعدادیابی در فوتبال ایران

 

نظر شما