شناسهٔ خبر: 23067070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صادرات ۳۴۰میلیون دلار کالا از استان یزد در هشت ماهه نخست سال جاری + فیلم

خبرگزاری صداوسیما

در هشت ماهه نخست امسال یک میلیون و ۳۵۵هزار تن کالا به ارزش ۳۴۰میلیون دلار از استان صادر شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دبیر کارگروه توسعه صادرات استان یزد گفت: در مدت هشت ماهه نخست امسال، یک میلیون و ۳۵۵هزار تن کالا به ارزش ۳۴۰میلیون دلار از استان  یزد صادر شده است که به لحاظ وزنی ۷درصد و ریالی ۱۱درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
علمدار، کاشی و سرامیک، میلگرد، مصنوعات پلاستیکی و شیشه  را از عمده‌ترین کالا‌های صادراتی استان به کشور‌های عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه و هلند دانست.
وی اعلام کرد: در این مدت نیز ۲۲۲هزار تن کالا  شامل انواع  ماشین آلات و مواد اولیه به ارزش ۷۹هزار دلار از ترکیه چین اسپانیا و کره وارد استان شده است  که از نظر وزنی ۵درصد و ریالی ۱۶درصد افزایش داشته است.
در این نشست هم چنین برنامه حمایتی یکی از بانک‌ها در راستای توسعه صادرات، طرح ایجاد پایانه تخصصی صادرات کاشی و سرامیک در یکی از شهرستان‌های استان یزد و ایجاد نمایشگاه کالا‌های یزد در کشور عمان بررسی شد.
زمانی قمی استاندار یزد در این نشست گفت: صادرات باید دغدغه تیم اقتصادی استان باشد و باید بیش از وضع موجود کار و تلاش کنیم و چابک باشیم و در حوزه صادرات و واردات  به روش‌های نو و بدیع روی بیاوریم.
mp4
<div id="video-display-embed-code_1699119" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1950216/1699119?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما