شناسهٔ خبر: 23065254 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

گزارش روز پایانی جشنواره سینماحقیقت؛

روز آخر سینماحقیقت و ترافیک حضور مسئولان/ «ترور سرچشمه» حماسه آفرید

خبرگزاری شبستان: آخرین روز برپایی جشنواره سینماحقیقت در حالی برگزار شد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جشنواره فیلم فجر به جشنواره آمدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سینمایی شبستان، آخرین روز برگزاری جشنواره بین المللی سینماحقیقت روز شنبه ۲۵ آذرماه از ساعت ۹ صبح آغاز به کار کرد و با برگزاری یک کارگاه تخصصی در مورد مستند حیات وحش و نمایش فیلم های مستند تا ساعت ۲۴ ادامه داشت.

 

فیلم مستند «ترور سرچشمه» کاری از محمدحسین مهدویان که یکی از فیلم های کاندید شده برای دریافت جایزه جشنواره است، در این روز نیز به نمایش درآمد. نمایش این فیلم ساعت ۱۵:۳۰ بود و جوانان علاقمند به سینمای مستند از ساعت ۱۳:۳۰ پشت در ورودی سالن ۵ پردیس چارسو صف ایستاده بودند که تماشای این اثر مستند را از دست ندهند. اما باز هم بسیاری از علاقمندان پشت درهای سالن مانده و از تماشا باز ماندند.

 

به دلیل استقبال زیاد از این فیلم مستند و درخواست برای نمایش مجدد آن در روز آخر، تکرار روز را به «ترور سرچشمه» اختصاص و سالن آن را به سالن یک که تعداد بیشتری صندلی دارد، تغییر دادند.

 

«سیدعباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این روز به پردیس چارسو آمد و با مستندسازان و اهالی رسانه به گفتگو نشست و از تمامی بخش های جشنواره بازدید کرد. وی در این بازدید از راه اندازی خانه مستند در سال ۹۷ خبر داد که گامی موثر در بروز خلاقیت ها به ویژه برای استان ها است.

 

توضیحات داروغه زاده درباره حضور مستندهای سینمایی در فجر

در این روز همچنین، «ابراهیم داروغه زاده» دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به سینماحقیقت آمد و با محمد طباطبایی نژاد به گفتگو نشست.

وی در جمع اهالی رسانه با اشاره به حضور فیلم های مستند در بخش اصلی جشنواره فیلم فجر گفت: امسال قرار شد تا از بین مستندهای سینمایی که در جشنواره فیلم فجر ثبت نام کرده اند ۱۰ فیلم توسط هیات سه نفره ای انتخاب شوند. از این میان حداقل دو فیلم انتخاب می شوند که در بخش سودای سیمرغ حضور پیدا می کنند و از تمام اکران های سینمایی این بخش بهره مند می شوند.

 

داروغه زاده با تاکید بر اینکه هدف ما سوق دادن ذائقه مخاطبان و رسانه ها را به سمت مستند سینمایی است، گفت: هدف ما این است که مستندهایی را برجسته کنیم که می توانند در اکران با مخاطب ارتباط برقرار کنند و امیدوارم در سال آینده بخشی از اکران سینما به مستندهای سینمایی اختصاص پیدا کند.

 

«عیسی کلانتری» فعال محیط زیست و «حسین محب اهری» بازیگر سینما و تلویزیون نیز از دیگر بازدیدکنندگان روز پایانی سینماحقیقت بود که برای تماشای فیل ممستند «شبیه مضحک» که خود نریشن این فیلم را خوانده است، ‌آمده بودند.

 

فیلم های مستند «ارثیه پدری»، «دیدن و بودن»، «پرواز هدهد»، «هالیوود هیتلر»، «اینستاگرامر» و «شبیه مضحک» از دیگر فیلم هایی بود که در این روز نمایش داده شدند.

نظر شما