شناسهٔ خبر: 23065097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

6 سالن تیراندازی چهارمحال و بختیاری نیازمند سرمایه گذاری

شهرکرد- ایرنا - تعدادی از طرح های ورزشی در چهارمحال و بختیاری بدون حضور سرمایه گذار ممکن با تاخیر چندین ساله به بهره برداری برسد.

صاحب‌خبر -

بهره برداری بی موقع یا دور از زمان تعیین شده، امکان دار باعث فرسایش فیزیکی بناهای در دست ساخت به دلیل گذشت زمان، پیش از دوره بهره برداری بشود.
تنها راه جلوگیری از فرسایش زودهنگام طرحهای عمرانی در دست ساخت پیش از بهره برداری، واگذاری این طرح به بخش خصوصی با مشارکت بخش خصوصی در بهره برداری از آنهاست.
در برخی از کشورهای صنعت ورزش به اندازه صنعت توریسم درآمدزا است و حتی برخی از کشورها برای سرمایه گذاری در ورزش، قانون تسهیلگری سرمایه گذاری را در کشور خود وضع کرده اند.
گردش مالی سرمایه گذاری در ورزش در سال 2007 در سطح جهان نشان می دهد که حدود 800 میلیارد دلار درآمد ناخالص این بخش بوده است و حتی این سرمایه گذاری در تعیین میزبانی المپیک ها نیز نقش داشته است.
حالا در ایران با توجه به قانون اجاره اماکن ورزشی، زمینه ای برای حضور سرمایه گذاران در صنعت ورزش فراهم شده است و دولت یازدهم نیز طرح واگذاری امکان طرحهای نیمه تمام ورزشی به سرمایه گذاران را نیز در دستورکار خود قرار داده است.
اکنون 6 سالن تیراندازی در چهارمحال و بختیاری برای حضور سرمایه گذاران دولتی و خصوصی آماده است و بهره برداری این سالن ها نیازمند حضور سرمایه گذاران است.
رئیس فدراسیون تیراندازی جمهوری اسلامی ایران می گوید: تجهیز این سالن ها در توان فدراسیون نیست و نیازمند حمایت کلان است.
علی دادگر در گفت وگو با ایرنا افزود: این سالن ها به دلیل بازده بالا می تواند زمینه جذب سرمایه گذار را فراهم کند.
رئیس هیات تیراندازی چهارمحال و بختیاری نیز می گوید: 6 سالن تیراندازی در استان وجود دارد که به دلیل بهره برداری نشدن بدون استفاده مانده است.
مریم سلطانی در گفت وگو با ایرنا افزود: این سالن ها نیازمند تجهیزات است ولی تجهیزات تیراندازی هزینه بالایی دارد و در توان هیات نیست و برای تجهیز این سالن ها می توان یک ردیف بودجه ای تخصیص داد.
به گفته وی، امید است وزارت ورزش و جوانان یا بخش دولتی یا خصوصی برای سرمایه گذاری در این 6 سالن اقدام کنند و زمینه توسعه این رشته ورزشی را فراهم کنند.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: تجهیز هر کدام از 6 سالن تیراندازی نیاز 600 میلیون ریال اعتبار است که این میزان اعتبار در اختیار اداره کل وجود ندارد و تنها نیازمند حضور سرمایه گذاران است.
تورج نظیفی در گفت وگو با ایرنا افزود: تجهیزات رشته تیراندازی وارداتی است و اداره کل و هیات تیراندازی توان واردات این تجهیزات را ندارد به همین دلیل بهترین ایده برای بهره برداری از این 6 طرح استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران است.
وی گفت: مجری این طرحها اداره کل راه و شهرسازی و بهره برداری آن اداره کل ورزش و جوانان است و ابتدا قرار بود که 10 سالن تیراندازی ساخته شود که به دلیل کمبود اعتبار به 6 سالن کاهش یافت.
نظیفی یادآور شد: اداره کل ورزش و جوانان می تواند این اماکن ورزشی را به صورت پنج ساله ، 10 ساله و 20 ساله به بخش خصوصی اجازه بدهد و منعی در این زمینه وجود ندارد.
به گفته وی، با توجه به بافت عشایری در چهارمحال و بختیاری رشته تیراندازی از پتانسیل بالایی برخوردار است و این استان می تواند به قطب اصلی استعدادهای تیراندازی تبدیل شود.
به گزارش ایرنا، بخشی از بافت چهارمحال و بختیاری را عشایر کوچرو تشکیل می دهند که همواره برای حفاظت از دام خود در برابر طبیعت وحشی از اسلحه شکاری استفاده می کنند.
با توجه به بافت عشایری چهارمحال و بختیاری که مردم از نوجوانی با تفنگ و سواری کاری آشنایی دارند، این استان می تواند قطب استعدادهای رشته تیراندازی با تفنگ بادی باشد.
گزارش از: محمود رئیسی
2097

انتهای پیام /*

نظر شما