شناسهٔ خبر: 23064614 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

1900 کیلومتر راه روستایی فاقد آسفالت است

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: یک هزار و 900 کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل تاکنون آسفالت نشده

صاحب‌خبر -
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: یک هزار و 900 کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل تاکنون آسفالت نشده است. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محبوب حیدری در جلسه ایمنی راه‌های استان اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل 4 هزار و 700 کیلومتر راه روستایی وجود دارد که تنها 2 هزار و 800 کیلومتر آن آسفالت شده و مابقی به قوت خود باقی است. 
وی خاطرنشان کرد: دولت مقرر کرده است تا در استان‌های مختلف روستاهای بالای 50 خانوار را از نعمت راه آسفالته بهره‌مند کند که در استان و در روستاهای بالای 50 خانوار باید 150 کیلومتر عملیات آسفالت‌ریزی را انجام دهیم تا به تمام تعهدات خود عمل کرده باشیم. 
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: پیش‌بینی می‌کنیم ظرف دو سال آینده عملیات آسفالت‌ریزی در باقیمانده راه‌های روستایی انجام شود تا با تغییر رویه دولت در روستاهای تا 20 خانوار نیز عملیات آسفالت‌ریزی و روکش به انجام برسد.     اردبیل به 900 کیلومتر بزرگراه نیازمند است 
حیدری با بیان اینکه استان اردبیل به 900 کیلومتر بزرگراه نیاز دارد، تصریح کرد: در حال حاضر 140 کیلومتر بزرگراه در این استان احداث شده و ما برای احداث بزرگراه‌های مورد نیاز در استان به یک هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم. 
وی محدودیت منابع دولتی را یادآور شد و گفت: پروژه‌های اولویت‌دار ما در این زمینه با توجه به ترافیک ترددها محور اردبیل- سرچم، اردبیل – سراب، اردبیل – آستارا، پارس‌آباد – سه‌راهی سربند و اردبیل – مشگین‌شهر است که سعی داریم این پروژه‌ها را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم. 
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه با گرامی داشت 26 آذر روز راهداری و حمل و نقل و تبریک به فعالان این عرصه گفت: توسعه زیرساخت‌ها وظیفه راه و شهرسازی است و ما تلاش می‌کنیم تا براساس امکان‌سنجی‌های انجام شده امسال برخی از پروژه‌ها را تکمیل و مطالعات تعدادی از آنها را به انجام برسانیم. 
حیدری با بیان اینکه امسال در جدول 20 قانون برنامه و بودجه سالانه برای مطالعات و امکان‌سنجی سه راهی صحرا – گرمی و مشگین‌شهر – پارس‌آباد مجوز گرفته شده است گفت: بعد از چهار سال احداث محور اردبیل – سرچم و اردبیل – آستارا به پیوست یک قانون بودجه رفته و از جدول 19 این قانون تغییر جایگاه داده است که امیدواریم با سرعت عمل بیشتر محور اردبیل – سرچم عملیاتی شده و مطالعات باند دوم اردبیل – آستارا نیز تکمیل شود.   وی اضافه کرد: برای محور اردبیل – مشگین‌شهر در سالجاری دو میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده بود که با این اعتبار حتی احداث دو کیلومتر جاده امکانپذیر نبود که با بازنگری انجام شده این رقم به 12 میلیارد تومان افزایش یافت. 
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل بدهی 30 میلیارد تومانی به پیمانکار را از بابت احداث این پروژه یادآور شد و اذعان داشت: با پرداخت این بدهی پیمانکار پروژه فعال شده و امیدواریم سال بعد 25 کیلومتر این محور افتتاح شود.
انتهای پیام

نظر شما