شناسهٔ خبر: 23062610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ظرفیت های تجاری خراسان شمالی و ترکیه +فیلم

خبرگزاری صداوسیما

استان خراسان شمالی، مواد خام پتروشیمی و آلومینیوم به ترکیه صادر، و از این کشور، ماشین آلات وارد می کند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مدیرعامل انجمن مستقل تجار و بازرگانان ترکیه (موسیاد) در نشستبررسی ظرفیت های تجاری خراسان شمالی و ترکیه در بجنورد مشترک هیئت تجاری استان خراسان شمالی و ترکیه در سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان گفت: در بازگشت به ترکیه، ظرفیت های تجاری استان خراسان شمالی را در مجموعه موسیاد پیشنهاد می کنیم تا پس از بررسی، برای موارد دارای قابلیت، قراردادهایی را نهایی کنیم.

زکی گورجین افزود: استان خراسان شمالی در زمینه های انرژی خورشیدی، آلومینیوم، پتروشیمی، فولاد و پسته و همچنین مواد اولیه پوشاک قابلیت سرمایه گذاری دارد.

وی افزود: با توجه به مواد اولیه خوب پوشاک در این استان و برندهای معروف پوشاک ترکیه، زمینه مشارکت طرفین در این حوره وجود دارد.

گورجین ابراز امیدواری کرد با توجه به نزدیکی و خویشاوندی های فرهنگی، اجتماعی، اقلیمی و تاریخی ترکیه و این استان ایران، همکاری ها از حد فعلی فراتر برود.

از ابتدای امسال سه میلیون و 200هزار دلار کالا از استان خراسان شمالی به ترکیه صادر شد که بیشتر شامل مواد خام، پتروشیمی و آلومینیوم بوده است. همچنین از ترکیه 380هزار دلار کالا به ویژه ماشین آلات وارد این استان شده است.

 انجمن مستقل تجار و بازرگانان ترکیه  دارای 11هزار عضو با 50 شرکت تجاری است.

مشاهده فیلم

mp4
<div id="video-display-embed-code_1699486" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1949813/1699486?width=400&height=300"></script></div>
ظرفیت های تجاری خراسان شمالی و ترکیه +فیلم ظرفیت های تجاری خراسان شمالی و ترکیه +فیلم ظرفیت های تجاری خراسان شمالی و ترکیه +فیلم ظرفیت های تجاری خراسان شمالی و ترکیه +فیلم ظرفیت های تجاری خراسان شمالی و ترکیه +فیلم

نظر شما