شناسهٔ خبر: 23061915 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

دبیرکل اتحادیه اول دانشجویان در گفت‌وگو با «فرهیختگان» عنوان کرد:

حضور طیف‌های متنوع سیاسی در برنامه‌های امسال تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

طاهری درباره حضور طیف‌های مختلف سیاسی در برنامه‌های امسال دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: «امسال برنامه‌های تشکل‌های مختلف با حضور شخصیت‌های متفاوت و با گرایش‌های مختلف سیاسی تا حدودی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، امیرتیمور طاهری، دبیرکل اتحادیه تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی درباره برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه به مناسبت روز دانشجو با اشاره به شرایط و مختصات فرهنگی و سیاسی متفاوت واحدها به «فرهیختگان» گفت:‌ «اتحادیه اول که قدیمی‌ترین و فعال‌ترین اتحادیه در دانشگاه آزاد اسلامی است، توانست برنامه‌های مدنظر خود را در ۱۶ آذرماه به پیش ببرد؛ لکن هنوز با مطلوب خود فاصله زیاد داریم.»

طاهری با اشاره به اینکه از ۳۴ تشکل اتحادیه اول، ۲۰ تشکل درخواست برگزاری ویژه‌برنامه‌های ۱۶ آذر ماه را داشتند، گفت: «اینجانب طی نامه‌ای از مدیرکل محترم دبیرخانه تشکل‌ها تقاضای همکاری ایشان را داشتم که بحمدا... این همکاری از جانب دبیرخانه تا جای ممکن محقق شد و به غیر از دو مورد مابقی درخواست‌کنندگان برنامه‌های مدنظر خود را برگزار کردند.»

این فعال دانشجویی مشکل دو تشکل مذکور را روال اداری ناصحیح دانست و گفت:‌ «این روال از گذشته پابرجا بوده و مربوط به استان‌هاست. دانشگاه آزاد اسلامی از پراکندگی بسیار زیادی برخوردار است و واحد‌های دانشگاهی این مجموعه در شهرستان‌هایی با شرایط و مختصات فرهنگی و سیاسی متفاوت قرار دارند. به صورت کلی برگزاری برنامه‌های ۱۶ آذر توسط دانشجویان در اقصی نقاط کشور یک‌سری حواشی مربوط به خودش را دارد، اما اصل در برگزاری مستقل این برنامه‌ها و مهیا کردن شرایط مطلوب برای حضور تمامی تفکرات و ترویج آزاد‌اندیشی در دانشگاه‌هاست. »

دبیرکل قدیمی‌ترین اتحادیه دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آنچه سیاست یک بام و دو هوای برخی از هیات‌های نظارت استانی می‌دانست، مدعی شد: «همواره در برخی از واحد‌های دانشگاهی و توسط بعضی از نمایندگان هیات نظارت این ترس و دلهره از بابت شنیدن صدای انتقادی دانشجویان اعم از چپ و راست وجود داشته و به‌خاطر همین اضطراب سعی می‌کنند با عدم تایید یا تاخیر در پاسخگویی، برنامه تشکل‌ها را به سمت عدم برگزاری سوق دهند.»

طاهری با بیان اینکه این مشکل را به گوش مدیران بالادستی و سازمانی رسانده‌ایم، گفت: «پاسخ‌های ایشان منطقی و البته خواست دانشجویان نیز منطقی بوده و باید حق را به هر دو طرف داد. برای مثال درخصوص عدم برگزاری برنامه یکی از تشکل‌ها باید بگویم که رسم غلط و دور از منطق حاکم بر آن واحد دانشگاهی باعث شده تا چند سالی ( قریب به چهار سال) باشد که از برگزاری برنامه‌های سیاسی و صنفی در ۱۶ آذرماه و در آن واحد دانشگاهی ممانعت به عمل می‌آید.»

طاهری با اشاره به دیدار دانشجویان با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «در گذشته فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و دبیران تشکل‌های منتخب سراسر کشور سالیانه حداقل دو مرتبه، یک بار در ماه رمضان و یک مرتبه به‌مناسبت روز دانشجو به دیدار مرحوم حضرت آیت‌ا... هاشمی می‌رفتند و در آن جلسه هم انتقاد و گلایه و درددل مطرح می‌شد و هم حمایت و قدردانی. امسال بنده به‌عنوان دبیرکل اتحادیه تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حضور رئیس هیات‌موسس و هیات امنای دانشگاه و همچنین ریاست دانشگاه نظرات و دغدغه‌های اتحادیه و تشکل‌های اصلاح‌طلب و مستقل از قبیل وحدت در بین تمامی اعضای هیات امنا، علقه و ارادت آقای ولایتی به مرحوم آیت‌ا... هاشمی و ادامه راه ایشان، بسط آزاد‌اندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی، گسترش آموزشکده‌های فن و مهارت در دانشگاه و عدم توجه به مسائل مالی تشکل‌ها و بی‌پولی حاکم بر اداره کل تشکل‌ها را مطرح کردم و خب این احساس را داشتم که مطالبم ا‌ز جانب دکتر ولایتی مورد توجه قرار گرفت و ایشان با رویی گشاده انتقادها را شنید که کار بسیار پسندیده‌ای است و از ایشان که از سرمایه‌های این انقلاب و از نزدیکان به آیت‌ا... هاشمی(ره) بودند نیز جز این توقعی نمی‌رفت و از ایشان سپاسگزاریم. البته اگر ان‌شاءا... این مشکلات حل و این نظریات ما عملیاتی بشود، دیگر جای نقد باقی نخواهد ماند و ما دعاگوی ایشان نیز خواهیم بود.»

طاهری درباره حضور طیف‌های مختلف سیاسی در برنامه‌های امسال دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: «امسال برنامه‌های تشکل‌های مختلف با حضور شخصیت‌های متفاوت و با گرایش‌های مختلف سیاسی تا حدودی برگزار شد. برای مثال، ما امسال در دانشگاه آزاد اسلامی شاهد حضور حجت‌الاسلام منتجب‌نیا قائم‌مقام حزب اعتماد ملی، کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری، فراهانی دبیرکل حزب ندای ایرانیان، صادق زیباکلام، احمد مازنی، پروانه سلحشوری و... از طیف اصلاحات و امثال آقای ضرغامی و سایر چهره‌های شاخص اصولگرایی در دانشگاه آزاد اسلامی بودیم و انشاءا... با حضور دکتر ولایتی شاهد حضور تشکل‌هایی بیشتر، فعال‌تر و با گرایش‌های سیاسی متنوع‌تر و مختلف‌تر باشیم.»
 

نظر شما