شناسهٔ خبر: 2306102 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آخرین خبرها از داعش در 24 ساعت گذشته؛

فیلم هالیوودی داعش/بازداشت سرمایه دار داعش در فرانسه/جذب بالای داعش از انگلیس

فیلم های تبلیغی گروهک تروریستی تکفیری داعش، با پیشرفته ترین شرکت های فیلم سازی جهان برابری می کند/انجمن به ظاهر بشردوستانه، تامین کننده مالی داعش از آب درآمد/۵۵۰آلمانی و ۳۰۰ سوئدی عضو گروهک تروریستی داعش اند. همچنین ۲۰۰۰ بریتانیایی در داعش عضوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، برخی فیلم های تبلیغی گروهک تروریستی داعش با فیلم های تبلیغی ساخته شده در پیشرفته ترین شرکت های فیلم سازی برابری می کند و همین مسئله، تردیدهایی درباره حامیان این گروهک تروریستی ایجاد کرده است.

 

گروه تروریستی داعش، به شکلی گسترده به فناوری تبلیغاتی در سطح جهانی وابسته است تا جنایت های وحشیانه و قرون وسطایی خود را تبلیغ کند.

شعبه جدید هالیوود در داعش

پایگاه های ارتباط اجتماعی با نام های مختلف، به عرصه ای جدید برای تبلیغ جنایت های داعش تبدیل شده است.

 

افزون بر این، گروه داعش از زنانی که بیشتر آنها سعودی اند، در تبلیغات خود استفاده می کند که ماموریت اصلی آنها تبلیغ برای جنایت های وحشتناک داعش در پایگاه های ارتباط اجتماعی است.

 

داعش همچنین روزنامه ای الکترونیکی به نام «دابق» راه اندازی کرده است که ارتشی از متخصصان در زمینه رسانه های الکترونیکی و تبلیغاتی در آن کار می کنند.

نشریه گروهک تروریستی تکفیری داعش

فضای مجازی به یکی از مهم ترین عرصه های مقابله با تروریسم تبدیل شده است، زیرا انتقال اطلاعاتی که مستقیم وارد خانه ها می شود، از طریق این پایگاه ها به سهولت صورت می گیرد.

دانلود


بازداشت رهبر مالی فرانسوی داعش

روزنامه فرانسوی «لوموند» روز شنبه از بازداشت رهبران یک شبکه تأمین مالی تروریست‌ها در سوریه که تحت عنوان انجمن بشردوستانه فعالیت می‌کرده، خبر داد.

بنابر اعلام لوموند، اتهام رهبران بازداشت شده این انجمن به ظاهر بشردوستانه تأمین مالی تروریسم و مشارکت در جنایت به دلیل ارتباط با شبکه‌ها و گروه‌های تروریستی است.

طبق اطلاعات موجود، این انجمن در پوشش ظاهری انجام فعالیت‌های بشردوستانه به مخالفان سوریه پول پرداخت می‌کرده و آنها را از لحاظ مالی تأمین می‌کرده است.

به گفته دادستان پاریس، در حال حاضر یکهزار و 132 فرانسوی با عضویت در گروه‌های تروریستی درگیر جنگ در سوریه و عراق هستند.

بنابر اعلام دولت فرانسه، پدیده گسترش تمایل فرانسویان برای پیوستن به گروه‌های تکفیری طی هشت ماه گذشته 74 درصد افزایش داشته است و کشورهای غربی که خود تا پیش از این اقدام به تسلیح عناصر این گروه‌های تروریستی می‌کردند، هم‌اکنون از بیم بازگشت آنها به کشورهای متبوع خود و انجام اقدامات تروریستی، تدابیر ویژه‌ای را برای ممانعت آنها از ورود به کشورهایشان اتخاذ کرده‌اند.

آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه در زبدین

ارتش سوریه عملیات گسترده ای را در جبهه زبدین در غوطه شرقی واقع در حومه دمشق آغاز کرد.

در این عملیات، شماری از تروریست ها کشته شدند.

 

این عملیات، پس از خروج شهروندان از منطقه آغاز شده است. جبهه زبدین، خطوط ارتباطی و پشتیبانی تروریست ها در شهرک های غوطه به حساب می آید.

 

در همین حال، نیروهای ارتش از «محور الریحان - تل کردی» به سمت شمال «دوما» پیشروی کردند.

 

ثابت محمد، کارشناس نظامی گفت: زبدین محل تلاقی راه های مختلف است. محل برخورد راه های ورود به غوطه، حرستا، دوما،  مرج السلطان و دیرالعصافیر و دیرسلمان است. تسلط به زبدین به معنای تسلط بر محل تلاقی راه های مختلف است.

 

هدف از این عملیات قطع کردن مسیرهای اصلی امدادرسانی تروریست ها در غوطه و باز کردن مسیر ارتش در این منطقه است. در منطقه جوبر نیز شماری از تروریست ها از جمله چند تک تیرانداز سعودی به هلاکت رسیدند.

دانلود


افشای دروغ بریتانیا:2000 انگلیسی عضو داعش هستند

یکی از نمایندگان مسلمان مجلس عوام انگلیس، با نادرست خواندن آمارهایی که دولت این کشور درباره افرادی که از بریتانیا برای پیوستن به داعش به عراق و سوریه رفته اند، گفت: هم اکنون، دو هزار انگلیسی در این گروه تروریستی حضور داشته و در حال جنگ اند.

خالد محمود، نماینده مسلمان مجلس عوام انگلیس

در پی کشته شدن دو شهروند انگلیسی دیگر در عراق و سوریه، «خالد محمود» از اعضای مسلمان مجلس عوام انگیس اعلام کرد دو هزار تن از اتباع انگلیس هم اکنون در داعش حضور داشته و در حال جنگ با دولت های عراق و سوریه هستند.

 

محمود با زیر سوال بردن آمارهایی که مقامات و نهادهای انگلیسی درباره حضور 500 انگلیسی در میان اعضای داعش منتشر می کنند، گفت: به اعتقاد من، حضور دو هزار انگلیسی در میان اعضای داعش، درست تر است.

 

برابر آمارهایی که در شبکه های اجتماعی انگلیس منتشر شده، روزانه 20 انگلیسی با سفر به عراق و سوریه به داعش می پیوندند؛ این در حالی است که پیش تر اعلام شده بود هر هفته، فقط پنج انگلیسی به داعش می پیوندند.

550 آلمانی،300 سوئدی در جمع داعش

دولت آلمان اعلام کرد، دست کم 550 تن از اتباع این کشور به داعش در عراق و سوریه پیوسته اند و از این میان، تا کنون 60 تن کشته شده اند.

اتباع خارجی در گروهک تروریستی تکفیری داعش
هانس گئورگ ماسن، رئیس اداره فدرال حفظ قانون اساسی (bfv) آلمان، در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت، از این تعداد دست کم 9 نفر در عملیات انتحاری کشته شده اند.

هانس گئورگ ماسن، رئیس اداره فدرال حفظ قانون اساسی آلمان

وی درباره احتمال حملات تروریستی در خاک آلمان هشدار داد و گفت: ما باید خود را آماده کنیم زیرا احتمال دارد حملات تروریستی در داخل رخ دهد.

اتباع خارجی در گروهک تروریستی تکفیری داعش

آمار جدید از افزایش شمار اتباع اروپایی که به افراط گرایی گرایش یافته اند حکایت دارد.

آلمان هم اکنون صحنه حضور حدود 230 افراطی در داخل خاک خود است که در وضع کنونی، تهدیدی احتمالی برای کشور محسوب می شوند.

اتباع خارجی در گروهک تروریستی تکفیری داعش

همچنین آندرس تورنبرگ، رئیس دستگاه های اطلاعاتی سوئد، چندی پیش گفت: تا کنون توانسته ایم پیوستن بیش از100 تن از شهروندان خود را به گروه تکفیری داعش در سوریه ثابت کنیم، اما هنوز موارد تائیده شده و حتی تائید نشده ای از شناسایی بیش از 200 سوئدی دیگر در میان آنها نیز وجود دارد.

نظر شما