شناسهٔ خبر: 23060268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرداخت مستمری بیمه شدگان صندوق بیمه روستائیان

خبرگزاری صداوسیما

۲۱۳ خانوار روستایی استان نخستین مستمری خود را از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد دریافت کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، پرداخت مستمری برای بیمه شدگان صندوق بیمه روستائیانروستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۸۶ خانوار از این تعداد مستمری بازماندگان و ۲۷ خانوار نیز مستمری از کارافتادگی دریافت کردند.
عیسی کریمی افزود: ۶۶ هزار و ۵۸۶ خانوار در سطح استان مشمول عضویت در صندوق بیمه روستایی و عشایری هستند که تاکنون ۲۱ هزار و ۳۵۸ خانوار از این تعداد به عضویت این صندوق درآمده‌اند.
وی یکی از مزیت‌های مهم این صندوق را شامل بازنشستگی پیش از موعد برای کسانی می‌دانند که ۱۰ سال حق بیمه پرداخت کرده و به سن ۷۰ سال رسیده باشند.
کریمی بیان کرد: همچنین فرد بیمه شده، در زمان از کار افتادگی یا حادثه می‌تواند با در نظر گرفتن مدت پرداخت حق بیمه تا پایان عمر مستمری از کارافتادگی دریافت کند که این مستمری حتی پس از فوت بیمه‌شده به بازماندگان پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: شهرستان‌های بویراحمد و لنده با هفت هزار و ۷۹ و ۶۳۵ خانوار به ترتیب دارای بیشترین تعداد بیمه شدگان در صندوق بیمه روستایی و عشایری استان هستند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گفت: جمعیت مشمول عضویت در این صندوق علاوه بر کشاورزان، روستاییان و عشایر برخی قشر‌های خاص شامل رانندگان حمل بار و مسافر در جاده‌های برون شهری و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند.
وی تأمین امنیت اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان را از مهمترین مزایا و اهداف تشکیل این صندوق برشمرد.
کریمی افزود: با وجود آنکه شرایط سنی تا سال گذشته برای بیمه شدگان و مشمولان وجود نداشت، اما با تصویب مجلس و ابلاغ آن اکنون تنها افراد ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند زیر پوشش این صندوق بیمه‌ای و حمایتی قرار گیرند.
حدود ۴۶ درصد جمعیت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد معادل ۳۱۵ هزار نفر در روستا‌های این استان ساکن هستند.
یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که جمعیت ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار است.
صندوق بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر براساس اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با هدف جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها، تأمین امنیت اجتماعی و بالابردن سطح زندگی روستاییان و عشایر تشکیل شده است.
بر اساس آمار حدود ۶ میلیون خانوار در روستا‌ها و مناطق کشاورزی و عشایری در کشور زندگی می‌کنند که تاکنون تنها کمتر از یک و نیم میلیون خانوار زیر پوشش و حمایت این صندوق قرار گرفته‌اند.

نظر شما