شناسهٔ خبر: 23060222 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری:

بهره گیری از نمایشنامه های قرآنی در تئاتر بچه های مسجد

خبرگزاری شبستان: زارعی کار قرآنی را سخت و نیازمند اهتمام ویژه دانست و ابراز امیدواری کرد که تعداد نمایشنامه های قرآنی بیشتر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شبستان، پنج عنوان نمایشنامه قرآنی کودک و نوجوان امروز، یک شنبه ، ۲۶ آذر  با حضور سید صادق رضایی رییس حوره هنری کودک و نوجوان ، انوشیروان پیش دار رییس حوزه هنری هرمزگان و جمعی از نویسندگان و نمایشنامه نویسان در سالن امیر حسین فردی حوزه هنری رونمایی شد.

 

 کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و  بازیگر تلویزیون و تئاتر در این مراسم ضمن تبریک برای چاپ نمایشنامه های قرآنی برای کودکان و نوجوانان گفت: انتشار نمایشنامه های قرآنی در حوزه کودک و نوجوان اتفاق میمون و مبارکی است. کار قرآنی کاری بسیار سخت است زیرا نیازمند به تلاش و اهتمام ویژه دارد.

 

زارعی اظهار داشت: امیدوارم ما در دفاتر تئاتر بچه های مسجد از این نمایشنامه ها استفاده کنیم و شاهد اجرای نمایش ها در دفاتر تئاتر بچه های مسجد در مرکز و استان های کشور باشیم. امیدوارم این آثار تعدادشان بیشتر شود و ما شاهد اجراهای چنین نمایش های قرآنی در صحنه باشیم.

 

گفتنی است، پنج عنوان نمایشنامه قرآنی کودک و نوجوان کاری از احمد مریدی‌زاده، عبدالله خداکریمی و سعید موحدی است که همگی از نویسندگان استان هرمزگان هستند. نمایشنامه‌های سربازان کوچک، روزهای کودکی یک پیامبر نوشته احمد مریدی‌زاده، نمایشنامه‌های زیتون و کبوتر نوشته عبدالله خداکریمی، نمایشنامه گاو و نمایشنامه گرگی که گله را نمی‌برد نوشته سعید موحدی در این مراسم رونمایی شد.

 

 

نظر شما