شناسهٔ خبر: 23057702 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی:

حوزه و دانشگاه باید مکمل یکدیگر باشند

R41348/P1486/S6,56/CT11

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید تکمیل کننده یکدیگر باشند گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که خراسان جنوبی دارد می‌تواند زمینه ساز تمدن نوین اسلامی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی شامگاه شنبه در نشست وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه موضوعی بسیار مهم بوده اما اینکه بگوییم باید نگاه حوزه به دانشگاه و دانشگاه نسبت به حوزه اصلاح شود، زمان این حرف‌ها گذشته است.

وی افزود: رسالت میان حوزویان و دانشگاه مطرح است و آن این است که باید زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی شوند و رسالت اصلی حوزویان این است.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی گفت: حوزه و دانشگاه مانند دو بال هستند که این نظام و جامعه برای رساندن به هدف متعالی یکدیگر را تقویت کنند.

نصیرایی با بیان اینکه مشکلاتی که در ساختار اداری کشور و سیاست‌گذاری‌هایی که داریم گاهی محصول کم کاری‌ها است که باید به آن پرداخته شود افزود: اگر به این امور پرداخته نشود  برخی افراد مواردی مانند سند 2030 را دنبال خواهند کرد.

وی اظهار داشت: نظام‌های نوینی که در دنیا شکل می‌گیرد به خاطر تفکرات لیبرالی است که اینگونه بشر را گرفتار خود ساخته و خونریزی‌هایی که در دنیا وجود دارد بخش اعظم آن محصول علم است، علمی که برآمده از آموزه‌های اومانیستی است که اگر برآمده از توحید ارزش‌های اسلامی باشد انتظار همه نصرت الهی، قیام جهانی برای برپایی تمدن نوین اسلامی است.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی افزود: حوزه و دانشگاه باید مکمل و تکمیل کننده یکدیگر باشند و خراسان جنوبی با توجه به ظرفتی‌ها و استعدادهایی که دارد می‌تواند در زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی پیشگام باشد.

انتهای پیام/

نظر شما