شناسهٔ خبر: 23056980 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مطرح کرد؛

رتبه نخست استان مرکزی در چاپ و نشر قرآن/کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج سبک زندگی قرآنی

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: با ترویج آموزه های قرآن کریم و پیاده‌سازی سبک زندگی قرآنی در جامعه، آسیب‌های اجتماعی کاهش می یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام قربانپور، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با ندای تفرش در خصوص ضرورت تربیت حافظان قرآن کریم در سطح استان گفت: در سطح استان مرکزی پیش‌بینی مدون سنواتی در این خصوص وجود دارد تا هر سال با حمایت‌های دستگاه‌های مختلف، مقادیر درصدی از این پیش‌بینی سنواتی تحقق یابد.

لزوم کادرسازی در حوزه قرآنی استان مرکزی

قربانپور با اشاره به ضرورت تربیت مربی در سطح استان، اظهار کرد: تربیت کادر قرآنی به منظور اجرایی کردن برنامه‌های قرآنی در سطح همه شهرستان‌ها مدنظر است.

وی با بیان این مطلب که سازمان تبلیغات سه نوع برنامه را در راستای ترویج مفاهیم قرآنی اجرایی می‌کند، افزود: یکی از برنامه‌های در حال اجرا، برنامه‌های آموزشی شامل آموزش روخوانی، روانخوانی، حفظ قرآن و... است.

قربانپور بیان کرد: برنامه‌های ترویجی و توسعه‌ای قرآن کریم مانند برگزاری همایش‌ها، محافل انس با قرآن و سایر برنامه‌های ارزشمند نیز در سطح استان انجام می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اجرای برنامه‌های پژوهشی قرآنی افزود: برنامه‌های ارزشمند برمبنای پژوهش در خصوص کاربرد آیات قرآن، دستورات قرآن برای زندگی بهتر و... در راستای عمق بخشی به مبانی اعتقادی انجام می‌شود.

قربانپور، چاپ و نشر قرآن کریم، توسعه فعالیت‌های قرآنی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برگزاری دوره‌های تربیت مربی و معلم در سطح استان و برگزاری جشنواره‌های قرآنی گل‌های فاطمی و گل‌های محمدی از دیگر اقدامات مدنظر عنوان کرد.

کاهش آسیب‌های اجتماعی با عمل به آیات قرآن

وی اضافه کرد: برای ترویج آموزه های قرآن کریم و پیاده‌سازی سبک زندگی قرآنی در جامعه باید از حمایت های مردمی، برنامه‌های ملی و با گرایش افکار عمومی بهره گرفت تا  آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش می یابد.

قربانپور ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزش‌ قرآن، حفظ و تجوید در سطوح مختلف و همچنین آموزش سبک زندگی قرآنی در سطح استان مدنظر است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این مطلب که استان مرکزی در برنامه سبک زندگی قرآنی در میان سایر استان‌ها از رتبه خوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: استان مرکزی رتبه نخست چاپ و نشر قرآن را در کشور دارد.

انتهای پیام/

نظر شما