شناسهٔ خبر: 23055698 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

بدون نظارت و ارزیابی منصفانه و دقیق؛ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در جلسه کارگروه نظارت و ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش لرستان گفت :نظارت و ارزیابی باید منصفانه ،دقیق، کارشناسی و بدون در نظر گرفتن سلائق شخصی باشد تا بتواند شاخص های عمومی و اختصاصی را ارتقاء داده و باعث رشد ، تحول و توسعه شود

صاحب‌خبر -

به گزارش پانا ازلرستان ، خدانظر دریکوند در این جلسه افزود :  در ارزیابی ها باید انصاف را رعایت کرد و نقاط  قوت و ضعف را باهم دید و به تحلیل درست اوضاع پرداخت .

وی  به ارزیابی واقع بینانه شاخص ها اشاره کرد و ادامه داد : گروه ارزیاب برای توسعه کمی و کیفی امور باید سختگیرانه موارد را بررسی کند و به منظور ارتقای کیفی کار همکاران در مدرسه به توجیه مدیران  مبادرت کند .

وی در ادامه سخنان خود به تلاش و کوشش شبانه روزی دستگاه تعلیم و تربیت برای ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی اشاره کرد وافزود :  متاسفانه در فضاهای مجازی قضاوت های غیر منصفانه  و غیر واقعی دیده می‌شود که عده‌ای تعمداً و جهت‌دار بر علیه آموزش و پرورش روا می دارند .

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه تاکید کرد که متاسفانه برخی افراد در پوشش دادن اخبار و اطلاعات  آموزش و پرورش موارد را منصفانه واقع‌بینانه و عادلانه مطرح نمی کنندو تصریح کرد :دامن زدن به تخریب و تهمت و جوسازی رویکردی است که  برای آموزش و پرورش آسیب زاست .

دریکوند در ادامه به برخی نواقص فرم های کارگروه ارزیابی عملکرد  اشاره کرد و افزود:  آموزش مهمترین شاخصه است که دستگاه تعلیم و تربیت برای تحقق آن تلاش  می کند و در این فرم ها بین شاخص های مهم و مهم تر تفکیکی قائل نشده است .  

وی  در ادامه به ارزیابان و کارشناسان این کارگروه  توصیه کرد که در بازدیدهای خود به برنامه تعالی مدیریت مدرسه،  پوشش تحصیلی،  آموزش  دانش آموزان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل هم  توجه کنند .

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه سخنان خود به فرهنگ‌سازی بیمه هم اشاره کرد و گفت : بیمه مسئولیت مدنی مدیران و بیمه آتش سوزی منازل فرهنگیان هم می توانند جنبه های منفی روانی حاصل از حوادث  تلخ را برای فرهنگیان  و دانش آموزان کاهش دهد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان لرستان هم به بومی سازی شاخص های عمومی و اختصاصی اشاره کرد و گفت:  ما به دنبال عملکرد مثبت آموزش و پرورش  هستیم و نظارت و ارزیابی ابزاری موثر برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در حوزه های مختلف  است.

محمد محمدی به کسب رتبه نخست آموزش و پرورش لرستان در جشنواره شهید رجایی اشاره کرد وافزود :  بین  عملکرد مثبت کارکنان و رضایت مندی ارباب رجوع ارتباط معناداری وجود دارد و ارتقاء  رضایتمندی ارباب رجوع در سال تحصیلی جدید   نشان می دهد که عملکرد همکاران ما قابل قبول بوده است .

وی در پایان سخنان خود به تدوین برنامه زمانبندی بازدید از مناطق و شهرستان ها اشاره کرد و گفت: تلاش شده است تا کارشناسان مجربی  برای ارزیابی عملکرد مناطق و شهرستان ها انتخاب  و توجیه شوند.