شناسهٔ خبر: 23055628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جشنواره استانی شعر در خوزستان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، از برگزاری جشنواره استانی شعر به مناسبت هفته قرآن و عترت در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

ناصر چنانی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز گفت: جشنواره استانی شعر به مناسبت هفته قرآن و عترت خوزستان برگزار می شود.

 

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره بسط و گسترش معارف قرآن و سیره اهل البیت (ع) با استعانت از زبان شعر، تعریف وساختار سازی الهام از آموزه های قرآنی توسط شعرای جوان استان در عرصه هنری شعرگویی، تقویت دستاوردهای دینی هنر محور از طریق اجرای برنامه های شب شعر، معرفی دستاوردها و توانمندي هاي هنرمندان حوزه هاي شعر با موضوع قرآن و عترت (ع) و شناسایی استعدادهاي حوزه ي شعر و حمایت از آثار دینی و قرآنی شعرای استان است.

 

چنانی، موضوع اصلی این جشنواره را قرآن و عترت عنوان کرد و ادامه داد: موضوع قرآن باید برگرفته از مضامین قرآنی و اشاره صریح و یا غیرمستقیم به آیات نورانی قرآن و استفاده از آیات قرآن و موضوع عترت باید برگرفته از سیره و زندگانی اهل بیت (ع) و روایات و مناقب نقل شده از اهل بیت (ع) باشد.

 

وی با بیان اینکه همچنین در سایر زمینه ها می توان اشعاری با محوریت ولایت، وحدت و انسجام امت اسلامی، شهادت و ایثار، سبک زندگی اسلامی، فرهنگ حجاب و عفاف و استکبارستیزی و مبارزه با ظلم ارسال کرد، اذعان داشت: موضوع ویژه جشنواره شهدای دفاع از حرم و حرکت بزرگ اربعین حسینی (ع) است.

 

وی رشته های جشنواره را در دو بخش بخش تک اثر و مجموعه شعر ( کتاب) دانست و تصریح کرد: برای شرکت کنندگان محدودیت سنی وجود ندارد و قالب اشعار ارسالی به جشنواره می ‌تواند کلاسیک و آزاد باشد و هر فرد می تواند همزمان در همه بخش ها شرکت کند و در صورت برگزیده شدن تنها به یک اثر جایزه تعلق خواد گرفت.

 

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با اشاره به اینکه دبیرخانه جشنواره در صورت صلاحدید آثار منتخب را با نام صاحب اثر چاپ خواهد کرد، یاد آور شد: علاقه مندان به شرکت در جشنواره می توانند به پایگاه اینترنتی www.hq-khz.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام و ارسال آثار اقدام کنند.

 

نظر شما