شناسهٔ خبر: 23053761 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اهتمام جامعه المصطفی العالمیه، برای مدیریت تخصصی مساجد

خبرگزاری شبستان: مدیر روابط عمومی جامعه المصطفی العالمیه، گفت: رویکرد این نهاد علمی، پرورش طلاب برای عرصه‌های گوناگون تبلیغی اعم از سخنرانی، تدریس، تبلیغ و مدیریت مساجد و سایر مراکز دینی است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا قهرمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی جامعه المصطفی العالمیه در خارج از کشور، گفت: رویکرد ما پرورش طلاب برای عرصه‌های گوناگون تبلیغی اعم از سخنرانی، تدریس، تبلیغ و مدیریت مساجد و سایر مراکز دینی است زیرا باور داریم تحصیل علوم باید در راستای کارآمدی طلاب در مسئولیت‌های مختلف باشد.

 

وی با بیان اینکه تعدادی از طلاب از کشورهای گوناگون در جامعه المصطفی العالمیه تحصیل می‌کنند و امکان فعالیت‌های تبلیغی مختلف در برخی از این کشورها وجود دارد، افزود: در برخی از کشورها امکان فعالیت طلاب و روحانیون در مساجد وجود ندارد بنابراین ناگزیریم طلاب را برای تدریس در دانشگاه تربیت کنیم، در واقع یک مرکز تخصصی در جامعه المصطفی برای هدایت درست طلاب در راستای فعالیت‌های تبلیغی ممکن در کشورهای مختلف برنامه‌ریزی می‌کند.

 

مدیر روابط عمومی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اعزام‌های مناسبتی طلاب به کشورهای مختلف از سوی این نهاد، خاطرنشان کرد: رویکرد ما پوشش فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی در تمام مراکز دینی به ویژه مساجد و حسینیه‌ها، متناسب با مشخصات و امکانات هر کشور است.

 

قهرمانی در پاسخ به این پرسش که چقدر جامعه المصطفی العالمیه برای پرورش طلاب به منظور مدیریت تخصصی مساجد، برنامه‌ریزی کرده است، گفت: تلاش می‌کنیم تا طلاب را برای حوزه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی و علمی تربیت کنیم و مطئنا امامت جماعتی مساجد جزو اولویت‌های ما است.

 

وی گفت: مرکز مدیریت حوزه علمیه کشور، طرح مدونی برای تربیت تخصصی طلاب در رشته‌های مختلف دارد که در آن، فقدان برنامه‌ای جامع برای آشنایی طلاب با الزامات و مهارت‌های مدیریت مساجد، احساس می‌شود، این در حالی است که بسیاری از طلاب در دوره‌ای از عمرشان، ولو خیلی کوتاه، امام جماعت مسجد، حسینیه یا اداره‌ای می‌شوند.

 

مدیر روابط عمومی جامعه المصطفی العالمیه، اضافه کرد: لازم است که دستگاه‌ها و نهادهای حوزوی با همکاری سازمان‌های متولی و پشتیبان مسجدی، طرحی برای تربیت تخصصی طلاب برای مدیریت روزآمد و کارآمد مساجد تدوین کنند زیرا امروزه با گسترش روزافزون دانش و فناوری‌های نوین و ساز و کارهای ارتباطی، ائمه جماعات باید با الزامات مدیریت صحیح مساجد و روحیات گروه‌های گوناگون افراد آشنا شوند زیرا در این صورت می‌توانند عملکرد موفقی داشته باشند.

 

 

 

نظر شما