شناسهٔ خبر: 23053588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بیماری‌ قلبی و سرطان بیشترین عامل مرگ زنان استان+فیلم

خبرگزاری صداوسیما

بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها بیشترین عوامل مرگ زنان در کهگیلویه وبویراحمد است.

صاحب‌خبر -
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در همایش بیماری‌های قلبی و سرطان بیشترین عوامل مرگ زنان در استان بزرگ استانی زن سالم، جامعه سالم گفت: براساس آمار مرگ و میر بانوان در سال ۱۳۹۵، از مجموع ۸۸۱ نفر، بیماری‌های قلبی و عروقی با ۴۵۲ نفر ۵۱ درصد مرگ و میر‌ها و سرطان‌ها و تومور‌ها با ۱۱۰ نفر ۱۲ درصد آمار مرگ و میر‌ها را در استان به خود اختصاص داده اند.
اورنگ ایلامی افزود: سرطان پستان، سرطان تخمدان و سرطان دهانه رحم شایع‌ترین سرطان‌ها در بین زنان استان است.
وی بیان کرد: از مجموع ۲۰۸ بیمار مبتلا به ایدز در استان ۵۴ نفر بانوان هستند.
دبیرکل مجمع خیران سلامت کشور هم با بیان اینکه حدود ۳ درصد از جمعیت کشور توانایی پرداخت هزینه‌های درمان را ندارند گفت: پیشرفت جامعه به سلامت وابسته است و بانوان در تامین سلامت افراد جامعه نقش مهمی ایفاء می‌کنند.
شهریاری افزود: درحالیکه زنان نیمی از جمعیت کشور را به اختصاص داده اند و بعد از انقلاب اسلامی هم تلاش‌های زیادی برای احقاق حقوق قانونی و شرعی زنان در کشور صورت گرفت، اما بانوان، فقط به ۲۰ درصد جایگاه خود دست یافته اند.
غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی، زنان هم پای مردان در عرصه‌های مختلف حضور دارند و در برخی زمینه‌ها مثل سلامت، از نقش پر رنگ تری نسبت به مردان برخوردار هستند چرا که بانوان هستند که سلامت خانواده و اجتماع را تضمین می‌کنند.
فریبا رحمانپور مدیرکل امور بانوان خانواده استانداری کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: ۵۰ و ۴ دهم درصد جمعیت ۷۳۰ هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد را بانوان تشکیل می‌دهند که برخی از آنها ثابت کرده اند که علاوه بر مادر خوب بودن، مدیران موفقی هم هستند.
معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان هم مهم ترین محورهای این همایش را زن؛ اقتصاد سلامت، زن؛ فرزند پروری، زن؛ بیماری‌های واگیر دار، زن؛ خیرین سلامت، زن؛ سلامت معنوی و زن؛ اشتغال و تحکیم خانواده را از مهمترین محور‌های این همایش برشمرد.
بابویی گفت: این همایش باحضور بانوان شاغل در دستگاه‌ها و ادارات، مشاوران امور بانوان و خانواده دستگاه ها، طلاب خواهر حوزه‌های علمیه، فرهنگیان و رابطان بهداشت در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شده است.
وی افزود: زن؛ اقتصاد سلامت، زن؛ فرزند پروری، زن؛ بیماری‌های واگیر دار، زن؛ خیرین سلامت، زن؛ سلامت معنوی و زن؛ اشتغال و تحکیم خانواده از مهمترین محور‌های این همایش است.
حسینعلی شهریاری دبیرکل مجمع خیران سلامت کشور، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا میهمانان ویژه این همایش بودند.
 همایش بزرگ استانی زن سالم، جامعه سالم باحضور بانوان شاغل در دستگاه‌ها و ادارات در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد.
mp4
<div id="video-display-embed-code_1689947" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1945098/1689947?width=400&height=300"></script></div>
 
بیماری‌ قلبی و سرطان بیشترین عامل مرگ زنان استان+فیلم بیماری‌ قلبی و سرطان بیشترین عامل مرگ زنان استان+فیلم بیماری‌ قلبی و سرطان بیشترین عامل مرگ زنان استان+فیلم بیماری‌ قلبی و سرطان بیشترین عامل مرگ زنان استان+فیلم بیماری‌ قلبی و سرطان بیشترین عامل مرگ زنان استان+فیلم

نظر شما