شناسهٔ خبر: 23052274 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت و گو با ایرنا

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:رویکرد دولت در تنظیم بودجه خوب است/ پرداخت بر مبنای عملکرد گامی مثبت

تهران-ایرنا- رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد و نگاه رییس جمهوری و دولت دوازدهم در تنظیم و تدوین لایحه بودجه سال 1397 کل کشور خوب بوده است.

صاحب‌خبر -

جمشید جعفرپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در ارزیابی لایحه بودجه سال 1397 کل کشور افزود: براساس لایحه بودجه سال آینده بودجه بر مبنای خروجی دستگاه ها پرداخت می شود یعنی اینکه به جای عادت دادن دستگاه ها به دریافت یک پول ثابت که هر سال 10 تا 15 درصد به آن اضافه شود آن ها را به فعالیت و خروجی وادار کنیم و این گامی مثبت است.
وی ادامه داد: نزدیک 35 درصد از بودجه کل کشور بر همین مبنا تنظیم شده که امیدوارم مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه همکاری لازم را با دولت داشته باشد.
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نکته حساسی که در اینجا وجود دارد و ممکن است به این طرح ضربه بزند عدم برآورد دقیق فعالیت ها است که هر کدام چقدر بودجه می خواهند، اگر این مبنا و پایه درست نباشد ممکن است یک تلاطم و زلزله هایی در دستگاه هایی رخ دهد که آن ها را با مشکل جدی مواجه کند.
جعفرپور اظهار کرد: به خصوص در حوزه فرهنگی اگر برآوردی از هزینه های لازم برای یک فعل و اثر فرهنگی نداشته باشیم ممکن است این ها بد برآورد شود و در نتیجه دستگاه ها با مشکل بودجه ای مواجه شوند.
وی ادامه داد: منتظریم جزییات این بحث باز شود ببینیم نسبت به بودجه های سال قبل چه تغییرات و چه تکانه هایی در بخش فرهنگی ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری 19 آذرماه با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه 1397 کل کشور را تقدیم کرد.
سقف بودجه مورد نظر دولت برای سال آینده 11 میلیون و 949 هزار و 354 میلیارد و 674 میلیون ریال است.
در لایحه بودجه سال آینده، منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه ها و تملک دارایی های سرمایه ای و مالی، افزون بر چهار میلیون و 249 هزار میلیارد ریال است.
بودجه عمومی شامل دو بخش منابع عمومی و درآمدهای اختصاصی دولت می شود.
سیام*9254**خبرنگار: سجاد خسروانیان
انتشار: کتایون لامع زاده

انتهای پیام /*

نظر شما