شناسهٔ خبر: 23048134 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

برگزاری دومین سمینار علمی،تخصصی جوشکاری شهریار

شهریار (پانا)-سمینار جوشکاری با موضوعات بررسی ضرورت بهینه آموزش جوشکاری در آموزش وپرورش، بررسی راهکارهای توسعه آموزش های مهارتی با نگاه ویژه به مهارت جوشکاری و بررسی توانمندی های آموزش کاردانش در جوشکاری به همت مدیران هنرستان های اندیشه 1و 2 شهریاربرگزار شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران، دومین سمینار علمی تخصصی جوشکاری در سطح هنرستان های کاردانش با حضور مشاور معاون وزیر در امور متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مسئول مرکز آموزش مجازی وزارت آموزش و پرورش ، معاون آموزشی مدیرکل دفتر کار دانش وزارت آموزش و پرورش مدیر آموزش وپرورش شهریار ، مدیران هنرستان های شهریار، هنر جویان و کارآفرینان شهرستان شهریار در هنرستان اندیشه 2 برگزارشد.

معاون آموزشی اداره کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در گذشته علاقه به علم آموزی و اتش رفتن به دانشگاه از اهمیت بالایی برخوردار بود، اما امروزه این علاقه و شوق تا حدودی کاهش یافته است به همین جهت ما باید بنا به سخنان مقام معظم رهبری که تاکید ویژه ای بر جوانان دارند تلاش و همت خود را بالاتر ببریم تا برای ایران مفید واقع شویم.

شیخی افزود: پرسش گری یکی از راه های باانگیخته شدن حس کنجکاوی جوانان است، ما باید این مسئله را در نهاد آنها نهادینه کنیم و با تربیت نیروی انسانی در سنین پایین آن ها را با تجربه های اندک به سمت کارخانه ها سوق دهیم تا در این محیط ها بر تجارب خویش بیافزایند، این امر سبب افزایش متخصصین و کارهای تخصصی می شود و وابستگی های کشور ما را در زمینه علم و صنعت به حداقل میرساند.

زارع سخنران این سمینار در رابطه با جوشکاری اذعان داشت: دروس مهارتی نظیر جوشکاری بیشتر از دروس نظری برای دانش آموزان مفید است چرا که به واسطه دروس فنی و حرفه ای و کسب مهارت، می توان اشتغال یافت و از معظل بیکاری در امان ماند.

وی در این خصوص اذعان داشت: صنعت و آموزش از هم فاصله زیادی دارند اگر ما بتوانیم این فاصله را به حداقل برسانیم، توانایی این را داریم که نیروی انسانی حرفه ای و متخصصی تربیت کنیم که جوامع را به سوی پیشرفت هدایت کنند.

زارع افزود: از جوشکاری در صنایع مختلف نظیر،صنعت خودرو، کشتی سازی، مخزن سازی، نفت و گار و پتروشیمی، تاسیسات، دریایی، معدن، هسته ای، ساختمان سازی، بازیافت و هنر میتوان استفاده کرد.

شایان ذکر است ، در این سمینارحاضرین  از فعالیتهای جوشکاری دانش آموزان و مربیان بازدید به عمل آوردند.

/خبرنگار: سارا وثاق/

نظر شما