شناسهٔ خبر: 23047998 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبــر

صاحب‌خبر -

 مديرعامل سازمان ميادين و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري اصفهان:

بازار گل و گياه شهرداري اصفهان؛ تامين‌كننده نياز بازار گل جنوب کشور

اصفهان-راعي

مديرعامل سازمان ميادين و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري اصفهان گفت: بازار گل و گياه اصفهان بخش قابل توجهي از نياز بازار گل استانهاي جنوبي کشور را تامين مي‌کند به طوري که درخواست براي خريد بيش از توليد استان است.به گزارش خبرنگار ما از اصفهان، اصغر کشاورزراد ضمن اعلام اين خبر گفت: طي چند سال گذشته سازمان ميادين و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري اصفهان علاوه بر ايجاد بازارهاي روز به منظور عرضه و فروش انواع توليدات کشاورزي(ميوه وتره بار)، فرآورده‏هاي لبني، محصولات پروتئيني و ساير نيازهاي ضروري مردم اقدام به ايجاد بازار گل و گياه کرده است، بازاري که در مدت فعاليتش به يکي از بازارهاي پررونق شهر تبديل شده است.

وي افزود: فعاليت اين بازار از خردادماه سال 1387 با حضور هفت توليدکننده آغاز شد که در حال حاضر تعداد بهره‌برداران از هفت نفر در زمان افتتاح به 105 نفر توليد کننده و 154 غرفه در سال 96 رسيده و به جز توليدکنندگان اصفهاني، توليدکنندگاني از استانهاي تهران، فارس، کهگيلويه و بويراحمد، مرکزي، مازندران و گيلان نيز در بازار گل و گياه اصفهان مشغول به فعاليت مي‎باشند.

مديرعامل سازمان ميادين و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري اصفهان درخصوص احداث بازار گل و گياه گفت: ايجاد بازار گل و گياه سبب شده تا با حذف واسطه‎هاي اضافي و ارتباط بدون واسطه بين توليدکنندگان و مصرف‎کنندگان قيمتها واقعيتر شده و درآمد حاصل از فروش مستقيما نصيب توليدکنندگان شود، درآمدي که از سوي توليدکننده در جهت تقويت، توسعه و ارتقاء کيفيت و توليد مجدد هزينه مي‎شود.

اصغر کشاورز راد افزود: تنوع محصولات موجود در بازار شامل انواع گلهاي گلداني، فصلي، باغچه‎اي، آپارتماني، کاکتوس، انواع گلهاي شاخه بريده، درختان و درختچه‎هاي مثمر و غيرمثمر، گلهاي خشک، کود، سم، بذر، ادوات باغباني، ابزار آلات تزيين، انواع گلدان، خاک برگ و غيره است که به لحاظ رقابتي بودن فضا، محصولات با بالاترين کيفيت در اختيار مصرف‎کننده قرار مي‎گيرد.

وي ادامه داد: حضور مستقيم توليدکننده در بازار فروش سبب شده تا توليدکنندگان نسبت به نياز بازار به عرضه و تقاضاي محصول اطلاعات درست داشته و با آگاهي کامل نسبت به توليد برنامه‌ريزي کنند.

طي هشت ماه سال 96؛

کشف 28 تن مواد مخدر در استان يزد

يزد – اکبر خيرخواه

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر يزد گفت: از ابتداي فروردين تا پايان آبان ماه سال 1396 با دستگيري چهار هزار و 207 نفر متهم ، 28 تن انواع مواد مخدر در اين استان کشف شد که اين مقدار در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، 19 درصد افزايش دارد.سرهنگ محمدحسين ستوده در نشست شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان بدون اشاره به جزييات بيشتر، افزود: 55 درصد کشف مواد مخدر با انجام کارهاي اطلاعاتي و بقيه مربوط به فعاليت‌هاي انتظامي است.

وي ادامه داد: متهمان پس از شناسايي و دستگيري به مقامهاي قضايي استان معرفي شدند که تعداد متهمان در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، 6 درصد افزايش دارد.اين مسئول انتظامي اظهار کرد: در اين مدت 677 طرح مبارزه با مواد مخدر در جاده‎ها و مناطق آلوده استان در اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي با همکاري مردم در اين مدت انجام شده است.به گفته ستوده‏نيا، در اجراي طرحهاي مختلف امنيت اجتماعي در محله‎هاي مختلف استان حدود 2 هزار نفر متهم دستگير و به مراجع قضايي استان معرفي شدند.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به نقش موثر همکاري مردم در اجراي طرحهاي مختلف، شناسايي و نيز دستگيري سوداگران مرگ، آن را ضرورت اجتماعي عنوان کرد.ستوده‎نيا يادآور شد: همکاري مردم با مسئولان در مبارزه با مواد مخدر بسيار موثر است، بايد همچنان تعامل سازنده و هميشگي نيز ادامه داشته باشد.

شايان ذکر است يزد نقش موثري در اتصال استانهاي جنوبي و شرقي ايران به مرکز کشور دارد و با توجه به موقعيت آن در مسير کريدور شمال - جنوب، بعضا راههاي آن براي انتقال کالاي قاچاق و نيز موادمخدر مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان دماوند:

نجات 520 نفر از خطر مرگ در برف و کولاک سال گذشته گردنه مبارک‌آباد

آبعلي -صادقعلي

رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان دماوند از نجات 520 نفر از خطر مرگ در برف و کولاک سال گذشته گردنه مبارک‎آباد آبعلي خبر داد و گفت: متأسفانه هنوز اقدامات ايمني براي محور بهمن‌گير هزار در اين محدوده انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار آفرينش، سعيد طاهري در همايش نقش مساجد در مديريت بحران شرق استان تهران که با حضور جمعي از خادمان مساجد و مسئولان در محل مسجد جامع دماوند برگزار شد با اشاره به کولاک زمستان سال گذشته در اين شهرستان اظهار داشت: در سال گذشته دماي هوا در جاده فيروزکوه از سمت سه راه‏رودهن زير 19 درجه و در آبعلي منفي 25 درجه بود.

وي افزود: در جاده فيروزکوه نقاط پرخطر جاده‌اي وجود دارد اما در منطقه آبعلي علاوه بر اين موضوع شاهد وجود نقاط کوهستاني و بهمن‌خيز هستيم و بر اين اساس در زمان کولاک و بهمن سال گذشته نيروهاي داوطلب وارد عمل شدند. رئيس جمعيت هلال‌احمر شهرستان دماوند ادامه داد: متأسفانه جاده هراز وضعيت نامناسبي به لحاظ سرما و کولاک داشت و راهداري و پليس‌راه نمي‌توانستند عمليات خود را انجام دهد و در اين زمان مديريت بحران و جمعيت هلال‌احمر وارد عمل شده و 520 نفر از افرادي که در خطر مرگ بودند را نجات داده و به راهدارخانه آبعلي و شرکت نفت منتقل کرد. وي خاطرنشان کرد: متأسفانه برخي افراد با وجود داشتن امکاناتي مانند زنجير چرخ روش استفاده از آن را نمي‌دانند و همچنين بايد توجه ويژه‌اي به هواشناسي و توصيه‌هاي پليس داشته باشند.

نظر شما