شناسهٔ خبر: 23046511 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

عبدالله ناصری : نباید به طرح اختلاف بین دولت و اصلاح‌طلبان دامن زد/ عبور از روحانی به صلاح اصلاح طلبان و جامعه مدنی نیست

یک فعال سیاسی اصلاح طلب درباره اینکه عده ای می‌خواهند بین اصلاح‌طلبان و دولت فاصله ایجاد کنند گفت: ساز جدایی که برخی دارند کوک می کنند و به نظر من مشکوک هم هست ناشی از هیجانات و احساسات نسل جوان و برخی اقشار خاص می‌دانم. معتقدم که نباید به این مباحث دامن زده شود اگرچه گلایه‌ها و مطالباتی از دولت مطرح است اما واقعیت کشور و شرایط دولت را کسانی که دستشان در کار است و خیلی هیجان زده نیستند باید بپذیرند.

صاحب‌خبر -
عبدالله ناصر فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: من با حرکت هایی که بخواهد بین اصلاح‌طلبان و دولت فاصله‌ای بیندازد مخالفم. معتقدم که بسیاری از کنشگران اصلاح‌طلب و حتی رهبران این جریان به برخی از تصمیم گیری‌های آقای روحانی انتقادهایی دارند ولی در عین حال معتقدند که روحانی کم و بیش در چارچوب‌های خودش ایستاده است و شرایط بسیار سختی دارد.

ناصری ادامه داد: باید توجه کرد که دو مانع جدی پیش روی دولت وجود دارد. یکی شرایط بسیار سخت بین المللی است. اگرچه در دولت اول روحانی برجام را به عنوان یک موفقیت بین المللی جشن گرفتیم ولی حالا شرایطی در عرصه سیاست خارجی پیش آمده که در داخل کشور هم بخشی از آن در دست آقای روحانی نیست و این یک مانع جدی پیش روی دولت است. دوم شرایط اقتصادی کشور است که به عنوان یک بحران مهم روبه روی دولت قرار دارد. 

او افزود: با همه این مشکلات معتقدم که آقای روحانی خیلی از سیاست های خود تغییر مسیر نداده است و کار خودش را انجام می دهد. اصلاح طلبان هم موظف هستند از روند انجام کارها مراقبت کنند. همچنین باید مراقب بود که برخی جریان های رادیکال افراطی در جبهه اصولگرایی که در صدد ایجاد فاصله بین دولت و اصلاح طلبان هستند، موفق نشوند. چرا که آنان می خواهند عبور از روحانی را به جریان بیندازند و این به هیچ وجه به صلاح اصلاح‌طلبان و جامعه مدنی نیست.

ناصری گفت: جریان دولت، اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان باید این ائتلاف خود را برای انتخابات 98 حفظ کنند و آن را توسعه دهند و به هیچ وجه وارد عرصه جدایی نشوند. هرچند می تواند انتقادهایی مشوقانه بدون فضاسازی علیه دولت مطرح کنند. 


منبع: اعتماد آنلاین

نظر شما