شناسهٔ خبر: 23045393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

به مناسبت هفته پژوهش؛

پژوهشگران برتر شهرستان مهران تجلیل شدند

پژوهشگران برتر شهرستان مهران به مناسبت هفته پژوهش در آیینی تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای مهران به مناسبت هفته پژوهش ،‌ تقدیر از پژوهشگران برتر شهرستان مهران به میزبانی اداره آموزش و پرورش این شهر انجام شد.

احمد سلیمانی مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان مهران ضمن قدردانی از پژوشگران نمونه این شهرستان به افزایش سطح علمی جامعه و توجه ویژه به بحث پژوهش در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت:همه ساله هفته ای به این مناسبت برگزار می شود و  باید بستری فراهم شود که کسانی که دوست دارند در بخش پژوهش فعالیت کنند این امکان را داشته باشند.

وی اظهار کرد: امروزه پژوهش به عنوان یک اصل و ضرورت  در نظام کشورهای در حال توسعه و پیشرفته مطرح است ومهم ترین نتیجه و دستاوردی که پژوهش داشته ارتباط با عوامل و سیاست های اجرایی و عملیاتی بوده که در دولت ها اجرا شده است.

حیاتی پژوهشگر نمونه شهرستان مهران نیز در این مراسم گفت: در دنیای امروز، دانایی یکی از محور‌ها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار می‌رود، سنجش سطح علوم و آگاهی  به میزان تولید و مصرف اطلاعات و گسترش تجربیات و دانسته ها به دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است. دانسته‌های ما یا با مطالعه منابع اطلاعاتی موجود و یا بنا به پژوهش‌هایی که خود انجام می‌دهیم، به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه نوع و سطح فعالیت‌های پژوهشی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود اظهار کرد:موفقیت در تمام فعالیت‌های مربوط به توسعه صنایع، کشاورزی، خدمات و... به گونه‌ای به گسترش فعالیت‌های پژوهشی بستگی دارد. در واقع پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می‌آید..

در این برنامه‌‏ از تلاش دو پژوهشگر شهرستان مهدی حیاتی و ناصر علیمرادی قدردانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما