شناسهٔ خبر: 23044683 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار همدان:

شهردار جدید همدان را حمایت می‌کنم؛ نسبت به صوفی نظر مثبتی دارم

R41405/P1377/S6,75/CT11

استاندار همدان با قدردانی از خدمات مهندس رسولی گفت: من شهردار جدید همدان حمایت می‌کنم و نسبت به او نظر مثبتی دارم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان محمد ناصر نیکبخت عصر امروز در جلسه تودیع و معارفه شهردار همدان اظهار داشت: ما شورا را به عنوان نماد مردم سالاری دینی می‌دانیم و باید آنقدر دموکراسی را تمرین کنیم تا عینی شود.

وی افزود: در استان همدان تا امروز سه شهر نتوانستند شهردارهای خود را به موقع انتخاب کنند و احتمالا این سه شورا منحل شوند.

استاندار همدان با بیان اینکه شهر مانند یک موجود زنده است بیان کرد: شهرها به مباحثی مانند تاریخ، فضای سبز، محیط زیست و غیره نیاز دارند که ما باید آنها را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما نیازهای شهر همدان را تامین نکرده‌ایم، عنوان کرد: اینکه می‌گویند همدان اولین شهر جهان است بیراه نیست چراکه از نظر تاریخی و تمدنی سابقه‌ای بسیار طولانی داشته و 1800 اثر تاریخی را در خود جای داده است.

وی با تشریح به ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی همدان گفت: ما نتوانسته‌ایم نیازهای شهر تاریخی و تمدنی همدان را برطرف کنیم.

استاندار همدان با تاکید براینکه شهری که از هویت خود فاصله گرفته باشد شهروندش نیز بیمار می‌شود اظهار داشت: اگر شهری فعال و پویا و زنده باشند شهروندی فعال، پویا و زنده خواهد داشت.

وی با قدردانی از زحمات شهردار قبلی و اعضای شورای شهر همدان بیان کرد: طرح‌هایی مانند پیاده‌راه بوعلی 20 سال پیش تصویب شده بود اما چون دوره‌های قبلی جرات اجرایی کردن آنها را نداشتند به زمان فعلی محول شده است.

نیکبخت تصریح کرد: طرح‌ها و موضوعات مختلفی مانند رینگ سوم شهر با بازنگری طرح جامع شهری همدان مورد بررسی قرار گرفته و پس از پایان بازنگری طرح جامع آغاز می‌شود.

وی با اشاره به لزوم بررسی و پیگیری موضوع کلان شهر همدان عنوان کرد: ما باید موضوع کلان شهر همدان را در حوزه قانون پیگیری کنیم تا نتیجه بگیریم .

استاندار همدان از برگزاری سه رویداد مهم اجلاس گردشگری با حضور 180کشور جهان، برگزاری اجلاس آسیایی با حضور 35کشور و اجلاس کشورهای دی 8 در همدان ابراز کرد: قرار است دانشگاه اجلاس دی 8 در همدان برگزار شود پس ما باید برای این سه برنامه مهم تدابیر لازم را بیندیشیم و امکانات مناسب را فراهم کنیم.

وی تلاش مسئولان، نمایندگان و سابقه تاریخی همدان را در برگزاری چنین برنامه‌هایی موثر دانست تصریح کرد: ما در کشور، شهری به عظمت همدان نداریم اما این شهر نیازمند توسعه است که توسط انسان‌های توسعه یافته رخ می‌دهد.

نیکبخت با بیان اینکه ما مسئولان وقتی از کارهای خود راضی می‌شویم که کاری برای مردم انجام داده باشیم بیان کرد: ما دنیا و آخرت خود را در خدمت به مردم جست وجو می‌کنیم.

وی خطاب به شهردار جدید همدان اظهار داشت: ورودی‌های همدان و پیاده‌روهای خیابان‌های منتهی به میادین شهر همدان مناسب نیستند و با توجه به در پیش بودن برنامه‌های مهم باید اقدامی کرد.

استاندار همدان با قدردانی از خدمات مهندس رسولی افزود: من از آقای صوفی حمایت می‌کنم و نسبت به او نظر مثبتی دارم هرچند در بین افراد نامزد شده برای این پست اعضای محترمی از شهر بودند.

وی با تاکید براینکه در شهر همدان کسی را پیدا نمی‌کنید که به توصیه من انتخاب شده باشد، گفت: مهندس صوفی کسی است که در سازمان شهرداری کار کرده و این نهاد را می‌شناسد.

وی تاکید کرد: ایشان از سلامت لازم برخوردار است و ما نیز برای عمران و آبادانی این شهر حمایت‌های لازم را از ایشان می‌کنیم و از ایشان می‌خواهیم برنامه‌هایشان را به استانداری اعلام کنند تا بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

وی خطاب به شهردار جدید همدان ابراز کرد: شهرداری‌ها محل وسوسه هستند پس رودربایستی نکنید و اگر تخلفی دیدید و یا فهمیدید قدمی می‌خواهد برای جیب کسی برداشته شود با فرد خاطی برخورد کنید .

نیکبخت با بیان اینکه مبادا روزی که ما بخواهیم بر تخلفات مالی و اخلاقی چشم بپوشیم بیان کرد: مهندس صوفی شهرداری را می‌شناسد و می‌داند پشت هر گامی که می‌خواهد برداشته شود چه کسی قرار دارد.

وی اعلام کرد: از شورای اسلامی شهر همدان می‌خواهم تا 4سال آینده حمایت خود را از ایشان برندارند و بدانید حتی اگر شما حمایتتان را بردارید یا برخی مسایل را طرح کنید حمایتم را از ایشان بر نمی‌دارم.

نیکبخت تاکید کرد: کاری نکنید که شهردار جدید احساس کند حمایتش نمی‌کنید چرا که وی دستپخت شما است.

استاندار همدان بر تعیین تکلیف نیروهای مازاد در شهرداری و استفاده از ظرفیت تمام نیروهای موجود در شهرداری، گفت: شهردار جدید در بخش جذب سرمایه‌گذاری تلاش کرده و همدان را مهیای اجلاس‌های سال  2018کند.

وی اظهار داشت: امروز همدان روی ریل توسعه قرار گرفته و با کمک شوراها و نمایندگان می‌توانیم همدان را به جایگاه اصلی‌اش نزدیک کنیم که البته این نیازمند تلاش بسیار است.

انتهای پیام/

نظر شما