شناسهٔ خبر: 23044137 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در کردستان:

فعالیت احزاب به دوران انتخابات خلاصه نشود/ شایسته‌‌سالاری اساس واگذاری پست‌ها شود

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: فعالیت احزاب در ایران تنها به ایام انتخابات ختم می‌شود در صورتی که احزاب باید برنامه درازمدت برای خود تعریف کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی بعد از ظهر امروز در دیدار با جمعی از بانوان فرهیخته استان کردستان، اظهار کرد: برگزاری این جلسات جدای از ایجاد وحدت، موجب الفت بیشتر و بیان مشکلات و بررسی مسائل می‌شود.

وی گفت: فعالیت‌های اجتماعی و تاثیرگذار در این حوزه بسیار مهم است و با توجه به اهداف خوبی که در نظر گرفته شده است، باید سعی کنیم به سمت این اهداف و عملیاتی کردن آن حرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: خداوند زن و مرد را مکمل هم آفریده است و رسیدن به حیات طیبه برای زن و مرد میسر است که راه‌های مختلفی برای این مهم تعریف شده است.

حسینی‌شاهرودی حرکت در مسیر الهی را منجر به رسیدن به حیات طیبه دانست و گفت: ما زنان زیادی در طول تاریخ داریم که خداوند متعال آنها را در قرآن کریم ستوده است و این نشان می‌دهد در بحث رسیدن به حیات طیبه، زن و مرد معنایی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از بانوان ما در تاریخ بشریت به الگوهایی بی‌نظیر تبدیل شده‌اند که دلیل اصلی آن هم، حرکت در مسیر دستورات الهی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: انسان‌ها برای رسیدن به حیات طیبه باید از تمام مسائل دنیوی بگذرند تا جاییکه نمونه آن را در طول تاریخ دیده‌ایم که حضرت خدیجه برای اسلام و پیامبر از مال خود گذشت کرد و چون پیامبر برای طی مسیر نیاز به سرمایه داشت، خداوند حضرت خدیجه را سر راهش قرار داد.

حسینی‌شاهرودی افزود: مدیریت و ثروتمندی از ویژگی‌های حضرت خدیجه بود و توانست با اهدای مال خود در راه اسلام و پیامبر، نقش مهمی در پایه‌گذاری و ترویج دین اسلام داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان سه سال در شعب توانستند تحمل کنند به واسطه کمک‌های حضرت خدیجه بود که تمام مال و ثروت خود را در این مسیر تقدیم کرد.

حسینی‌شاهرودی یادآوری کرد: هر چند حضرت خدیجه به لحاظ ثروت و قدرت در آن دوران جایگاه بسیار زیادی در بین اعراب داشت اما خود را کنیز پیامبر می‌داند، و حتی در غار حرا هم در خدمت پیامبر حضور داشتند و با قبول زحمت‌های فراوان از هیچ تلاشی فروگذار نکرد که خداوند به وی سلام می‌رساند.

وی همچنین به نقش‌آفرینی حضرت زینب هم اشاره کرد و گفت: اگر به واسطه وجود حضرت زینب نبود شاید نامی از عظمت کربلا باقی نمی‌ماند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: به امر خدا حضرت زینب قدرتی گرفت که با صدای حضرت امیرالمومنین واقعیت‌های کربلا را برای مردم تبیین کرد و اصلی‌ترین قدم برای ماندگاری کربلا را در طول تاریخ برداشت.

حسینی‌شاهرودی ادامه داد: در بعد معنویت، زن و مرد معنی ندارد و هر کس توانست در این مسیر رنگ خدایی بگیرد به حیات طیبه دست می‌یابد.

وی افزود: پست‌های مدیریتی محدودیت دارد ولی در بحث معنوی محدودیتی وجود ندارد و باید به این بخش بیشتر توجه کرد چون تنها بعد معنویت برای انسان‌ها می‌ماند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: انسان‌ها با شخصیت حقیقی خود اعتبار پیدا می‌کنند که باید تلاش کنیم در این حوزه پیشتاز باشیم، چرا که با رسیدن به شخصیت حقیقی می‌توانیم به مقام‌های مختلف دست پیدا کنیم.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه انسان در کنار شخصیت حقیقی یک شخصیت اعتباری هم دارد، گفت: اگر این شخصیت‌های حقیقی بر اساس توانایی و صلاحیت در جای خود قرار بگیرند اصل عدالت تحقق پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: توسعه و پیشرفت در هر جامعه‌ای زمانی محقق می‌شود که کارها به اصل آن سپرده شود و هر کس در جای واقعی خود قرار گیرد و عقب‌ماندگی ما ناشی از همین موضوع است و به همین دلیل در برخی از کارها نه تنها پیشرفت نداریم بلکه با پسرفت مواجه می‌شویم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: تبیین نقش شایسته‌سالاری در پیشرفت استان کردستان یکی از اقدامات دفتر نماینده ولی فقیه در قالب دفتر مطالعات کاربردی است که جلسات و همایش‌های متعددی برگزار شده است.

حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: در واگذاری پست‌ها باید به اصل شایستگی و نه به مرد و زن بودن توجه کرد که اگر این مهم در سطوح مختلف جامعه مورد توجه قرار گیرد بسیاری از مشکلات حل شده و توسعه متوازن صورت می‌گیرد.

وی تاکید داشت: البته باید به این نکته هم توجه داشت که، روحیات بانوان با برخی کارها و حرفه‌ها همخوانی ندارد.

وی اضافه کرد: در زمان واگذاری مسوولیت‌ها باید به این موضوع توجه شود که بانوان ما نیمی از کل جامعه را تشکیل می‌دهند.

*بسیاری از افراد مسوولیت واقعی خود را نادیده گرفته‌اند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: یکی از اساسی‌ترین مشکلات ما در خانواده‌ها این است که بسیاری از افراد مسوولیت واقعی خود را نادیده گرفته و دنبال انجام مسوولیت‌های دیگری هستند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: باید براساس صلاحیت، افراد در مسوولیت‌های مختلف به کارگیری شوند و ظرفیت بانوان توانمند را هم ملاک قرار دهند.

وی اذعان داشت: بانوان به لحاظ حساسیت و ظرافت خاصی که دارند می‌توانند در پست‌هایی که نیاز به حساسیت‌های خاص است بهتر از مردان عمل می‌کنند اما شاغل بودن مردان در هر جامعه‌ای منفعت دارد چون می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: اگر مردان شاغل باشند دیگر این آمار بالای جوانان مجرد نداریم که توان ازدواج و تشکیل خانواده را نداشته باشند.

*بازتعریف دوباره نقش‌ها را در جامعه ضروری است

حسینی‌شاهرودی بازتعریف دوباره نقش‌ها را در جامعه ضروری دانست و گفت: متاسفانه الان نقش‌ها قاطی شده و افراد در کانون خانواده گاها نقش خود را ندارند و همین جابجایی نقش‌ها مشکلات زیادی را در خانواده و اجتماع به وجود آورده است لذا می‌طلبد با بازتعریف دوباره نقش‌ها، هر کس را در جایگاه خود قرار داد.

وی ادامه داد: کار احزاب فقط کار سیاسی نیست بلکه نقش احزاب تربیت انسان‌ها بر اساس استعدادها برای نقش‌های مختلف است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مشکل اصلی احزاب این است که فعالیت‌های آنها تنها زمان انتخابات است و بعد از برگزاری انتخابات کارشان به گونه‌ای تعطیل می‌شود.

حسینی‌شاهرودی ضمن تاکید بر این مهم که، احزاب باید برنامه چند ساله و داراز مدت داشته باشند، اضافه کرد: حزب اعتدال و توسعه باید برای توسعه در استان برنامه داشته باشد و اگر در این مسیر عمل کنند موفق خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در اقدامی که انجام می‌شود باید رضای خدا را در اولویت قرار دهیم و البته باید این مسئله را در نظر بگیریم که خانواده را فدای فعالیت اجتماعی نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: هر کاری که خدایی و برای خدا باشد ماندگار خواهد بود لذا باید سعی کنیم تمام کارها و برنامه‌هایی که انجام می‌دهیم برای رضای خدا باشد تا بهترین نتایج را بدست آوریم.

انتهای پیام/ن

نظر شما