شناسهٔ خبر: 23043334 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تسنیم گزارش می‌دهد

وقتی شهردار دورود به مراسم تودیع خود دعوت نشد

R41450/P4001/S6,72/CT7

مراسم تودیع و معارفه شهردار دورود در حالی با تاخیر ۴۵ دقیقه‌ای برگزار شد که شهردار سابق به این مراسم دعوت نشده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دورود ، مراسم تودیع و معارفه شهردار دورود که بنا بود راس ساعت 13:30 دقیقه امروز آغاز شود اما با تاخیری 45 دقیقه ای برگزار شد؛ این مراسم با حضور معاون عمرانی استانداری لرستان، مدیرکل دفترامورشهری و شوراهای استانداری وفرماندارشهرستان دورود بالاخره رسمیت پیدا کرد و شهردار اسبق دورود با چهره‌ای ناراحت وارد جلسه شد.

پس از آغاز مراسم محمد اصلانی معاون عمرانی استانداری لرستان در سخنانی بابیان اینکه 17 ماه شهردار اسبق دو رود اثرهای مثبتی در مناسب‌سازی شهرستان داشته و خوش درخشیده است، اظهار داشت: از مسئولین شهرستان به علت تأخیر در شروع برنامه عذرخواهی می‌کنم، در جلسه تودیع و معارفه به‌دوراز ادب است که شخصی که قرار است وداع کند در مراسم تودیع خود حضور نداشته باشد.

وی افزود: شهردار اسبق دو رود شخصی پیگیر و کارهای خوبی درزمینهٔ مناسب‌سازی شهرستان انجام داده و شورای شهر دوره چهارم این شهرستان از شوراهای فعال سطح استان بودند که از زحمات این عزیزان نیز تشکر می‌کنم.

معاون استاندار لرستان عنوان کرد: شهردار دورود دارای سوابق درخشان و تجارب خوبی در شهرداری کرج است، هرکدام از اعضا شورا و شهردار به‌جای خدمت گذاری به مردم به دنبال سیاسی‌کاری بودند، سیاسی‌کاری‌ها به شورای حل اختلافات گزارش و برخورد می‌شود، هرکسی اندیشه‌ای داشته و آزاد است ولی قرار نیست سیاسی کاری در شهرداری پیاده شود.

وی بابیان اینکه سرپرست شهرداری پیگیری‌های خوبی در خصوص مصوبات کمیسیون ماده5 انجام داده و اعضا شورای شهر دو رود باید پیگیرمشکلات شهرتاپایان سال بوده و این مشکلات را مرتفع کنند بیان کرد: توجه به بهسازی بافت‌های فرسوده و مناسب‌سازی خطوط فشارقوی و این موضوع باید از مطالبه شهرداری باشد.

اصلانی تصریح کرد: رعایت انضباط مالی و پول‌هایی که از بیت‌المال در اختیار شما است باید با دقت استفاده شود؛ شهردارتوجه داشته باشد در شهرداری کارکنان بیکار نمی‌خواهیم بلکه کارکنان باید در حد عالی به مردم خدمت کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دورود روی گسل زلزله قرارگرفته است گفت: نظارت جدی روی ساخت‌وسازها خصوصاً روی عناصر سازه‌ای داشته باشید و شهرستان دو رود زلزله‌خیز است و باید ساختمان‌های مقاوم و شکیلی ساخته شود تا مشکلی در شهرستان دو رود به ایجاد نشود.

شهرداری در صورت گرفتن عوارض خدمات ارائه دهد

معاون عمرانی استانداری لرستان اظهار داشت: شهرداری یک‌نهاد عمومی غیردولتی است که بودجه اعظم آن توسط مردم تأمین می‌شود و این بدان معنا نیست که از کمک‌های دولت بی‌بهره باشد بلکه در حد نهایت و عالی به شهرداری کمک می‌کنیم و ازنظر فرهنگی باید جا بیفتد که شهرداری باید در صورت گرفتن عوارض خدمات ارائه دهد.

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز به دلیل کارخانه سیمان امری الزامی است افزود: شهرستان دو رود شاخص‌های خوبی د زمینه فضای سبز دارد و باید درزمینهٔ زیرساخت‌های صنعت توریست کار شود و با ایجاد جاذبه‌های تفریحی برای حضور گردشگران به دلیل جاذبه‌های فراوان دو رود، از درآمد سرانه‌ای از این طریق به مسائل خدمات شهری برسیم.

ماشاءالله نعمتی  فرماندار این شهرستان در این مراسم بابیان اینکه شاهد اقدامات خوبی در راستای بهبود محیط شهری از شهردار اسبق دو رود، ازجمله آسفالت شهر، مناسب‌سازی معابر بازار روز، بلوار معلم و اجرای فاز اول بابا هور و خدمات قابل‌توجه ای  در ابعاد مختلف بوده‌ایم، اظهار داشت: ستاد بازآفرینی شهری یکی از ستادهای فعال در سطح استان لرستان که از ابتدای امسال تاکنون بالغ‌بر پنج میلیاردباهمکاری نماینده دو رود وازنا و راه و شهرسازی نهضت آسفالت راه افتاده و ساخت اماکن عمومی همچون مدرسه در حال انجام است.

وی افزود: یکی از مشکلات بافت فرسوده دو رود تیرک‌های برق در نقاط پر رفت‌وآمدساکنین دو رود در مناطق منوچهری و صفا است که علیرغم تلاش‌ها و توافقنامه با شرکت برق باختر انجام داده ولی مشکل همچنان وجود دارد.

فرماندار دو رود عنوان کرد: رویکرد تهیه محله محور در توسعه شهرتاثیردارد، بامطالعه و شناخت شهر به‌طور مثال محله‌ای به نام انگشته به ستاد بازآفرینی معرفی و آسفالت توسط همین ستاد در حال انجام است.

وضعیت مبلمان شهر قابل‌قبول مردم نیست

وی بابیان اینکه وضعیت مبلمان شهر قابل‌قبول مردم نیست تصریح کرد:علیرغم تلاش‌ها در شورای ترافیک و با حضور رئیس و شورای شهردورود جلسات تشکیل‌شده ولی وضعیت قابل‌قبول مردم نیست و باید به‌طور مستمر مباحثی چون سد معبر، تکدی گری ساماندهی ماشین‌های سیار پیگیری شود.

نعمتی خاطرنشان کرد: ستاد بحران شهرداری دو رود یکی از دستگاه‌های است که باید همیشه آمادگی لازم را داشته باشد و در فصل سرما بسنجد توان نیروهای شهرداری در خدمات شهری به چه صورت خواهد بود.

منصور خسروی شهردار اسبق دو رود در این مراسم بابیان اینکه به دلیل دعوت نشدن  نمی‌خواستم در جلسه شرکت کنم اظهار داشت: بنا به دستور تماس تلفنی فرماندار و معاون امور عمرانی استانداری لرستان، مدیرکل دفترامورشهری و شوراهای استانداری حضور پیدا کردم، دشمنی با اعضا شورای شهر دو رود نداشته‌ایم و برای ماندن در شهرداری رایزنی نکرده‌ام که امیدوارم دلیل دعوت نشدن در جلسه را توضیح دهند.

350 هزار هزار مترمربع آسفالت شهری ایجاد شد

وی افزود: یک روزبه عید مانده در پایان سال 94 با 20 میلیارد بدهی که 9 میلیارد بیمه تأمین اجتماعی و مشکلات عدیده زیادی که گریبان شهر بود تحویل گرفتم. پنج میلیارد از بدهی به بیمه تأمین اجتماعی پرداخت کرده و حدود 350هزار مترمربع آسفالت شهری انجام و حدود 50هزار مترمربع پیاده‌روسازی کرده‌ایم که بیشترین مناسب‌سازی در پارک‌ها و پیاده‌روها بوده است.

شهردار اسبق دو رود عنوان کرد: به فضای سبز شهرداری دو رود 3 هزار هکتار اضافه کرده‌ایم و نورپرداز  در سطح شهرستان به حد نرمال رسیده است؛ همچنین زمین‌های مشاعی برای تغییر کاربری‌ها مشکلات را برطرف و جاده بابا هور مشکل برق‌دار و برای اقتصاد مقاومتی طرح‌های خوبی درزمینهٔ ایجاد آبشار و دریاچه مصنوعی برنامه داشتیم که ایجاد شود.

وی بیان کرد: طرح ترافیکی طرحی مطالعاتی و دارای کتابچه است، شهرستان اولین شهری است که بااعتبار و مطالعه در بحث جداسازی آب شرب و غیر شرب 75 درصد آن را انجام داده و همچنین مشکلات رفت‌وآمد مردم از پله‌های جماران در منطقه محروم برطرف شد و در راستای پرداخت حقوق مشکلی  نداشتیم.

خسروی خاطرنشان کرد: در17 ماه خدمت در شهرداری از وسیله‌ شهرداری و از درآمد شهرداری به نفع خود و خانواده‌ام استفاده نکرده‌ام و درگرفتن نیروهای شهرداری دخل و تصرف نداشته و مانند برخی افراد که  آشنایان خود را مشغول به کارکردند و افرادی که در فضای سبز بوده را بیرون کرده‌اند و افراد منتصب به خود را در قسمت‌های شهرداری استخدام کردند و در بحث حجمی کردن فضای سبز30 کار انجام و برخی افراد که منافع آن‌ها درخطر بود نگذاشتند انجام بگیرد.

سعید حسنی جدید شهردار دو رود در این جلسه اظهار داشت: شهرستان دو رود از شهرهای هم‌جوار خود ازلحاظ توسعه و آبادانی، المان و زیباسازی و خدمات شهری و ناوگان حمل‌ونقل ، مشکلاتی را در طی 40 روزی که در شهر بوده‌ام داشته است.

مشکلات شهر باید اصلاح شود

وی افزود: به‌تدریج مشکلات باید اصلاح درست و ساماندهی شود و معوقات و حقوق کارکنان تاکنون پرداخت‌نشده و نیروهای شهرداری انگیزه کار کردن ندارند؛ باید انگیزه کار کردن و تلاش بی‌وقفه را در کارکنان شهرداری ایجاد و خودبه‌خود بقیه کارها حل خواهد شد.

شهردار جدید دو رود بابیان اینکه تمام‌کارها بر اساس ملاک‌های اخلاق محور، کارشناس محور، آموزش و طبق حقوق شهروندی است تصریح کرد: به‌محض شروع به کار فردی  را  به‌عنوان روابط عمومی انتخاب خواهم کرد و پل ارتباطی بین مردم، رسانه‌ها و شهرداری خواهد بود و همچنین نگاه ویژه به رسانه‌ها دارم.

وی بیان کرد: به‌نوبه خود از شهردار اسبق و سرپرست شهرداری دو رود و شهرداران ادوار گذشته و شورای شهر گذشته که شبانه‌روز زحمت کشیدند تشکر می‌کنم و باید  مهربانی و دوستی بین اعضا مردم و مسئولین باشد که با همدلی و اتحاد و دوستی می‌توان مشکلات را حل و شاهد پیشرفت خواهیم بود.

محمد نیک‌بخت در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم در خصوص دعوت نشدن شهردار اسبق به جلسه تودیع و معارفه شهردار جدید اظهار داشت: شهردار اسبق برای جلسه دعوت بودند اما دعوت‌نامه به دست شهردار سابق نرسیده است و به سرپرست شهرداری و شورا تلفنی گفته‌شده اما نپذیرفتند که حضور پیدا کنند.

اعتبارات خوبی برای جذب  سرمایه‌گذار مدنظر شورای شهر است

وی افزود: برنامه‌ها و اعتبارات خوبی برای جذب  سرمایه‌گذار بخش خصوصی مدنظر شورای شهر است و شاهد فعالیت‌های چشم‌گیری خواهید بود، مبلغ 500 میلیون تومان از طریق استانداری برای پارک بانوان در نظر گرفته‌شده و پارک لاله دو رود به‌عنوان پارک بانوان، انتخاب‌شده  و 200 میلیون تومان از اعتبارات استانداری، برای حصار کشی در نظر گرفته‌شده است.

سخنگوی شورای شهر دورود بابیان اینکه زمین‌های شهرداری در ترمینال شهرک سینا فروخته‌شده است تصریح کرد: برای حمایت از تیم گهر زمین‌ها را به خاطر کمبود اعتبارات و بودجه فروخته و تغییر کاربری داده‌شده است و در زمان‌های گذشته این کار صورت گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما