شناسهٔ خبر: 23043178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده مردم بوکان در مجلس:

۲۰ میلیارد ریال اعتبار به ۲ طرح عمرانی مدیریت شهری بوکان اختصاص یافت

R41361/P1336/S6,48/CT7

نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: با مصوبه شورای برنامه ریزی استان آذربایجان غربی ۲۰ میلیارد ریال به دو پروژه بزرگ بوکان اختصاص یافته اما یکی از مشکلات این شهر تبعیض در خدمات رسانی است و همین موضوع سبب همکاری نکردن شهروندان با شهرداری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوکان، محمد قسیم عثمانی امروز در جلسه مدیران این شهرستان که به مناسبت معارفه شهردار جدید این شهرستان تشکیل شده اظهار داشت: شهرداری بوکان وضعیت مطلوبی ندارد اما مسئولیت در بوکان افتخاری است برای همه ما که باید قدر جایگاه خود را بدانیم  و تمام تلاش خود را در انجام بهتر مسئولیت و وظایف و رضایت مردم داشته باشیم.

عثمانی بیان کرد: تمامی شهرداری‌های کشور با مشکلات مالی روبه‌رو هستند اما می‌توان گفت شهرداری ما با توجه به ثروت موجود و املاکی که دارد یکی از ثروتمندترین شهرداری منطقه است ولی با توجه به عدم امکان فروش یا رکودی که در بازار حاکم است مانع از فروش املاک شده که امید است در آینده این شرایط بهبود پیدا کند.

وی خطاب به شهردار جدید بوکان گفت: در چند سال خدمت من در این مدت نمایندگی هیچ وقت شرایط به اندازه فعلی برای خدمت مهیا نبوده و اکنون بستر فراهم است چون با شورایی کار می‌کنید که جز کار و خدمت از شما چیزی نمی‌خواهند و این نعمت بزرگی است که مدت زیادی از آن محروم بوده‌ایم.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در چنین شرایطی که بستر فراهم است باید با همکاری همدیگر در مدت زمان محدود عقب ماندگی‌های گذشته را جبران کرد.

ضعف در مدیریت ابزاری برای سوء استفاده می‌شود

عثمانی اظهار داشت: اگر مدیری در مجموعه خود ضعفی داشته باشد نمی‌تواند موفق باشد و مدیریت کند بلکه دیگران آن مجموعه را اداره می‌کنند که در این صورت باید خودش از پست و مقام خود کناره گیری کند چون آن نقطه ضعف ابزاری برای سوء استفاده عده‌ای می‌شود که سبب می‌شود با آن نقطه ضعف ضعف‌های بیشتری را برای شهرداری به بار بیاورند.

عثمانی با شاره به حقوق و تکالیف شهروندان در ارتباط با شهرداری افزود: نگاهی که به شهرداری وجود دارد این است که شهرداری برای مردم فقط تکلیف تعیین می‌کند و حقی برای شهروندان قائل نیست در حالی که در مقابل تکلیفی که برای مردم گذاشته می‌شود باید حقوق مردم هم رعایت شود چون تا تعادلی بین حقوق و تکالیف برقرار نباشد ارتباط بین حقوق شهروندی مردم با شهرداری قطع می‌شود.

وی گفت: یکی از مشکلات شهرداری ما عدم شفافیت است چون اطلاع رسانی نشده و مردم هنوز هم نمی‌دانند که درآمدهای شهرداری چقدر است و از کجا تامین می‌شود و هزینه‌های شهرداری چقدر است و در کجا صرف می‌شود.

تبعیض در خدمت رسانی شهرداری بوکان

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات این شهرستان بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در طول تاریخ شهرداری به بوکان شده تبعیضی است که شهرداری در مناطق مختلف شهر قائل شده است و همین سبب دلسردی مردم در همکاری با شهرداری شده است چون مردم کمبودها را درک می‌کنند اما مردم از تبعیض بیزار هستند و فرقی نمی‌کند که تبعیض در سطح ملی باشد و دولت انجام دهد یا در سطح محلی باشد و شهرداری انجام دهد.

عثمانی اظهار داشت: تبعیض در دریافت عوارض هم یکی دیگر از دلایل عدم همکاری مردم با شهرداری است و اگر ما مرد خدمت هستیم باید از دانه درشت‌ها شروع کنیم و عوارض را از آن‌ها بگیریم نه از فقیر و فقرا، شهرداری نهاد عموی است و صاحب شهرداری دولت نیست بلکه مردم هستند و زمانی که پولی گرفته می‌شود باید از همه گرفته شود.

وی افزود: شهرداری از نبود سیستم پاداش و تنبیه رنج می‌برد چون نیروهای کارآمد در شهرداری سرکوب شده‌اند و عده‌ای هم به میدان آمده‌اند که زرنگی را در آن می‌بینند که حق مردم را بخورند اما شهردار باید شناسایی کند و در کارها هم اولویت بندی داشته باشد.

عثمانی با اشاره به سیستم مدیریت مشارکتی خطاب به شهردار جدید تصریح گفت: یکی از رسالت‌های شما این است که سیستم دقیق مدیریتی را به شهرداری برگردانید و جایگاه شهرداری را ترمیم کنید و شهرداری را به عنوان نهاد خدمت‌گذاری در اذهان عمومی نهادینه کنید تا کاری شود که کارمند شهرداری بودن به افتخار تبدیل شود نه این که ننگ باشد.

تزریق 2 میلیارد تومان به دو طرح عمرانی شهر

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با دو طرح زیرگذر میدان معلم و روگذر میدان وحدت اظهار داشت: در جلسه اخیر شورای برنامه ریزی استان مبلغ دو میلیارد تومان به این دو پروژه اختصاص پیدا کرده است که امید است هر چه سریع‌تر به اتمام برسد چون مردم به شدت از وضعیت عمران شهری گله مند هستند.

انتهای پیام/

نظر شما