شناسهٔ خبر: 23040550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده مردم آشتیان در مجلس:

افزایش بودجه آموزش و پرورش را با جدیت دنبال می‌کنیم

R41371/P1357/S6,73/CT11

نماینده مردم آشتیان، فراهان و تفرش در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان اگر نقطه نظراتی دارند که در بودجه ۹۷ پیش‌بینی نشده و می‌تواند در افزایش درآمد کشور موثر باشد را به مجلس ارائه کنند و افزایش بودجه آموزش و پرورش را با جدیت دنبال می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال 97 اظهار داشت: بودجه سال 97 خوبی‌ها و مزایای بسیاری دارد و از امروز باید در راستای رسیدن به اهداف بودجه سال 97 دو کار انجام شود.

وی افزود: مسئولان اگر نقطه‌ نظرات و ایده‌هایی در حوزه کارکردی خود دارند که سبب افزایش درآمد می‌شد و در بودجه پیش‌بینی نشده می‌توانند به ما ابلاغ کنند و ما آن را در کمیسیون برنامه بودجه به عنوان پیشنهاد ارائه دهیم تا برای آن بودجه در نظر گرفته و بتوانیم سطح درآمدی کشور را افزایش داده و بحث‌های هزینه‌ای را عملیاتی‌تر کنیم.

 نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین اگر مسئولان نیازمند حکمی هستند که می‌شود با آن حکم تسریع در اجرای عملیات کارکردی آن پروژه شود به ما ابلاغ شود تا ما بتوانیم آن را در مجلس مطرح کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: در این راستا تقاضای ما از مسئولان این است که هر چه سریع‌تر طرح‌ها و ایده‌های خود را ارائه دهند تا ما بتوانیم علاوه بر ارائه پیشنهادهای اصلاحی طرح‌های موجود را هم اصلاح کنیم.

وی بیان کرد: یکی از چالش‌های موجود در بحث بودجه موضوع یارانه‌ها است که 37 هزار میلیارد تومان درآمد خالص از یارانه‌ها است که از این مبلغ 23 هزار میلیارد تومان به پرداخت نقدی اختصاص یافته مابقی هم صرف افزایش مستمری‌ها شده و مبلغی هم در بحث بیمه سلامت مصرف شده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در 4 سال گذشته که بحث بیمه سلامت را داشتیم با بدهی‌های بسیاری در این زمینه مواجه شدیم، به سبب عدم درآمدهای پایدار در حوزه سلامت بدهی‌های بخش سلامت بسیار زیاد شده که باید مورد بررسی قرار گیرد.

حسینی عنوان کرد: امسال آموزش و پرورش با یک کسری بودجه روبه‌رو است و در این زمینه ما دنبال افزایش بودجه این حوزه هستیم و امیدواریم به نتیجه مطلوبی برسیم، در بحث افزایش قیمت بنزین هم 17 هزار و 400 میلیارد تومان بابت افزایش قیمت بنزین پیش‌بینی شده که برای ایجاد اشتغال است.

وی اضافه کرد: افزایش قیمت بنزین از 1000 تومان به 1500 تومان هیچ ارتباطی به بودجه ندارد و این عدد در لایحه بودجه وارد نمی‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما