شناسهٔ خبر: 23040355 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل حوزه های علمیه استان هرمزگان:

حوزه های علیمه وظیفه حفاظت از انقلاب اسلامی را دارند

بندرعباس - مدیرکل حوزه های علمیه استان هرمزگان گفت: حوزه های علیمه وظیفه حفاظت از انقلاب اسلامی را دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عبادی زاده ظهر شنبه در همایش طلیعه حضور ویژه ۳۰۰ طلبه خواهر در بندرعباس گفت:بعضی از افراد گمان می کنند ما وظیفه ای نسبت به انقلاب نداریم و گاهی برای خودشان هم دلیل و مستمسکی و بهانه ای درست میکنند این در حالیست که انقلاب اسلامی مولود حوزه های علمیه است.

وی خطاب به حوزویان افزود: آیا ما نمی خواهیم کمکی به این انقلاب کنیم؟ در حالی که کمک به انقلاب کمک به خودمااست.

حجت الاسلام عبادی زاده بیان داشت: ما با سیاسی گری مخالفیم ما نمیگوئیم طلبه ها وارد بعضی از مسائلی که مربوط به ما نیست شوند، اما در مسائلی که به ما مربوط است حوزه علمیه باید جلوتر از مردم باشند ما نمیگوئیم باید در سیاست دخالت کنیم اما ما باید عالم به زمان باشیم.

مدیر کل حوزه های علمیه خواهران بیان داشت: اگرعالم به زمان نباشیم مشکلات بسیاری برای ما بوجود می آید حوادث ناگهانی برای ما مشکل ایجاد می کند.  فتنه که هیچ یک شبه ما را از پای در می‌آورد حوزه ها نباید سکولار شوند و بگویند ما کاری به سیاست نداریم.

این مسئول تصریح کرد:یکی از مشکلات حوزه علمیه این است که فکر می کنند ما کاری به نظام اسلامی نداریم و در مسائلی مربوط به نظام نباید وارد صحنه شویم.

این مسئول ادامه داد:باید قدرت تحلیل و سطح دانش خود را بالا ببریم و درک خود را از مسائلی سیاسی بالاتر ببریم ما امروزه یک مأموریت داریم و آن حفاظت از انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد:حوزه ها نباید سکولار شود مگر نبی مکرم اسلام در کنار سیاست عالی ترین مقامات را نداشتند؟مگر اهل بیت (س) در کنار سیاست  کرسی درس چند هزارنفری نداشتند؟ مگر امام بزرگوار در کنار سیاست یک عارف یک فیلسوف  یک ادیب و  فرهیخته و غیره نبود


عبادی زاده در پایان ابراز داشت: تمام سجایا امام راحل  یک طرف  امام  خمینی (ره)یک رجل سیاسی بود که توانست همچین انقلابی را رهبری کند؛لذا باید همه ی ما تلاش کنیم از منویات امام و مقام معظم رهبری اطاعت کنیم و تبعیت نمائیم

نظر شما