شناسهٔ خبر: 23039527 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

معاون بازسازی و مسکن روستای کشور:

استان کرمان در بخش مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور پیشرو بوده است/روند بهسازی تا سال ۱۴۰۵ ادامه دارد

معاون بازسازی و مسکن روستای کشور گفت: استان کرمان در بخش مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور پیشرو بوده و این استان جزو استانهای خوب به شمار می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان ؛ عزیزالله مهدیان معاون بازسازی و مسکن روستای کشور  صبح امروز در بازدید از مناطق زلزله زده گورک در جمع خبرنگاران گفت:روند بهسازی در کشور تا سال ۱۴۰۵ ادامه دارد و امید به مقطعی برسیم که دیگر خانه فرسوده ای نداشته باشیم.

 
وی گفت: استان کرمان در بخش مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور پیشرو بوده  و این استان جزو استانهای خوب به شمار می رود.

 
معاون بازسازی مسکن روستایی کشور افزود:  این در حالیست که در استانهای خراسان رضوی، جنوبی، آذربایجان شرقی و غربی و از جمله کرمانشاه در هنگام زلزله بیشترین خسارت را داشتند، یعنی حدود ۸۰ درصد واحد ها آسیب دیده اند و به۵ هزار واحد خسارت جدی وار د شده است.

 
مهدیان بیان داشت: امیدواریم بتوانیم در کوتاه ترین زمان بتوانیم بازسازی را شروع کنیم و مردم تا قبل رسیدن فصل گرما به زیر سقف بروند.

 
وی عنوان کرد: هدف از مقاوم سازی این است که سقفی پایین نیاید بلکه روی بدنه کار شود.

 
مهدیان تصریح کرد: خانه هایی که تخریب شده اند از همین امروز با کمک خود مردم آمادگی ساخت آن را از منابع خود  داریم.

 
وی اذعان داشت: با بازدیدی که من از منطقه داشتم کمتر خانه ای تخریب شده بود اکثر آنها به علت مقاوم سازی صدمه ای ندیده بودند.

 
مهدیان با بیان اینکه در کرمان مناطق فرسوده باید بازسازی شوند، ابراز داشت: بهسازی منازل فرسوده باید با مشارکت مردم و کلیه دستگاه ها شروع شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما